Gå til innhold

Hvordan ville du plassert soverommene i drømmehuset ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange soverom ville du hatt?

Jeg ville hatt 5 soverom, og to på hovedplanet og 3 på et annet plan (loft eller kjeller). Enig at det er praktisk med alle soverom samlet når ungene er små, men når de er større og ikke minst blir tenåringer og når de har kjæreste med seg hjem, synes jeg det er en fordel at ikke alle soverommene ligger klistret inntil foreldresoverommet.

Men så er det jo dette med brann, hmmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt oss et hus nå hvor vårt soverom blir i hovedetg med et tilhørende bad til (loving it), og så har ungene soverom i sokkelen. Vi har to barn, så 3 soverom er nok til oss. Jeg vil ha soverom sånn at barna får hvert sitt rom, og vi voksne har et eget. Trenger ikke flere. :o)

Skrevet

Har 3 barn, så da trenger jeg 4 soverom hvis ungene skal slippe å dele. Og siste soverom skulle jeg brukt til gjesterom, men det er ren luksus, og sjelden man finner hus med 5 soverom. Men snakker jo om drømmehuset her, så da vil jeg ha 5....

Skrevet

Enig med deg jeg! 3 soverom oppe sammen med bad og loftstue mens barna er små, og 2 soverom på hovedplan eller helst kjeller. Disse kunne fungert som kontor og gjesterom til barna ble store nok til å flytte ned. Men her snakker vi om drømmehus da. Inntil videre deler de to barna soverom i lille leiligheten vår. ;-)

Skrevet

Jeg vil ja-takk ha: 4 soverom, to stuer(hvorav et med diger tv og en uten tv) , vaskerom og syrom! Soverommene må være plassert for å unngå kveldssola. Altså minst 5 soverom =D Hvilket vi forøvrig har nå også, men alt annet er ikke så stort.

Skrevet

Synes det er veldig greit slik som vi har det her.

Det er et soverom på hovedplanet (som vi nå bruker som kontor).

Også har vi tre soverom i sokkelen (et til oss og et til hver av guttene).

Nede er det kjellerstue og bad+toalett like utenfor soverommene

Oppe er det også et bad i tilknytning til soverommet.

Nå mens barna er små har vi soverom ved siden av dem. Når de blir eldre og trenger mer privatliv vil vi ta soverommet oppe og flytte kontoret ned. Da kan gutta ha soverom og kjellerstue til disposisjon litt adskilt fra oss voksne.

Skrevet

6 soverom, siden vi har fire barn og det er greit med et gjesterom. Jeg ville hatt et eget bad knyttet til soverommet i første etg. der jeg ønsker et soverom til. To i kjelleren og to på loftet, eller alle i kjelleren med felles bad og kjellerstue.

Skrevet

jeg ville hatt 4 opp, med en stue der også. og ett eller to nede.

sånn at jeg kunne hatt tre små barn i samme etarsje som der jeg sov. småen nede (som jo må ha blitt stor på den tiden) og et lekerom ved siden av stuen nede.

så når de 3 små ble store, kunne mitt nåværende barn flyttet opp og jeg ned. så fikk dem og jeg litt mer privatliv.

Skrevet

Et stort foreldresoverom med to tilstøtende rom, et til hver av oss, hvor vi kan ha våre private ting og evakuere til ved snorking ol.

Et stort lekerom/oppholdsrom med to tilstøtende soverum, et til hvert barn.

Et gjesterom.

2 rom som kan brukes til kontorer eller ekstra soverom ved behov.

Vårt soverom bør være nordvendt og ikke i hovedetasjen.

Minst et rom som kan brukes til soverum bør ligge i hovedetasjen for å kunne ordne ting greit ved sykdom eller ulykker.

KOmmer aldri til å få det sån, men det hadde vært fint. Er egentlig fornøyd med det huset vi har bare taket hadde vært tett.

Skrevet

Likte godt løsningen med to tilstøtende rom.

Jeg ville bodd i 2. etg;

Selv ville jeg hatt et stort soverom med eget stort bad og inngang til ett til mindre soverom hvor jeg kan rømme til ved snorking.

Så ville jeg hatt 2 soverom til i samme etg, ganske gode i størrelse, med et bad i mellom, dette er ungene sine rom, samt loftstue med utgang til terrasse.

I 1. etg (hoved) ville jeg hatt et gjesterom/ kontor

I kjelleren ville jeg hatt 1- 2 soverom+ kjellerstue og bad..

For en drøm.

Nå har vi 3 soverom fordelt på 2 etg, samt 1 i kjelleren, som vi leier ut..

Gjest vinterbrud
Skrevet

I drømmehuset mitt skulle jeg hatt 3 soverom.Ett på hovedplanet,og to oppe i andre etage.

Jeg drømmer om tre soverom,selv om vi bare er to,så jeg kunne ha et bibliotek/gjesterom.

Skrevet

tre sovrom på hovedplanet, og siden drømmehuset mitt har tre etasjer ville jeg hatt et oppe og et nede også, sammen med kjellerstue og loft stue.. og siden jeg bare skal ha to barn, så hadde den ene fått hele etasjen nede og den andre oppe... skulle selvfølgelig vært bad i alle tre etasjene og da:p

Skrevet

Vi har bygd oss hus nå, der soverommene er akkurat slik HI beskriver.

Vi har 2 soverom i første etasje, der det ene nå skal være kontor og det andre gjesterom.

I andre etasje har vi 3 soverom, ett til hvert av barna og ett til oss. Når jentene blir eldre, så flytter vi ned til det nåværende gjesterom, og jentene får hele 2 etasjen for seg selv. Det som nå er vårt soverom, blir loftstue til jentene og deres besøk, og eget bad får dem også oppe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...