Gå til innhold

jøss, så stille i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det velter seg inni magen min omtrent til enhver tid føler jeg. Masse aktivitet, men i dag har det vært helt stille, hmmm... når man er i 30 uka, er det normalt å gå en dag uten liv?? hatt et par kynnere eneste....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også i uke 30 og har hatt en veldig aktiv gutt gjennom hele svangerskapet,men de siste to ukene har han blitt stillere...kanskje mindre plass,eller at han sparer energien sin til han skal komme ut og være sammen med resten av oss:)

husk at vi skal kjenne liv hver dag nå, så om du ikke har kjent liv i det hele tatt må du prøve å få h*n til å røre seg,drikk noe med sukker i eller dult borti magen til du kjenner et spark eller en rørelse...

Skrevet

Jeg hadde også en slik dag rundt uke 30. Var skikkelig bekymra, men det ble heldigvis full fart igjen. Bestemte seg for at hvis det skjedde igjen skulle jeg ringe føden. Prøv å vekke babyen med kald sukkerdrikke, og hvis ikke det hjelper anbefaler jeg at du ringer, Bedre med en gang for mye...

Skrevet

Har det også slik avogtil, men da må jeg sette meg ned og bare ha tolmodighet så kommer det bevelgese å spark :) Men det har du vel alt kansje gjort.. Er også i uke 30 nå, og han beveger seg mye men veldi svakt.. Så jeg må kjenne etter for å kjenne han, tror det begynner bli trangt der inne.. :)

Skrevet

tusen takk for svar :-) Rart med det, men man blir jo så fort engstelig når det brått blir så stille..... skal prøve med litt saft og klementiner, det har gjort susen før hvertfall :-)

Skrevet

det er mulig det gjør det altså... Kjenner ikke de samme friske sparkene, mer sånne rare sakte bevegelser over hele magen... Jeg har enda ikke merket spark oppe i ribbeina som mange snakker om... er det kanskje litt for tidlig??? Noen som har erfaring?

Skrevet

jeg har heller ikke merket spark oppi ribbena enda,så kanskje nurkene våre ikke har snudd seg rette veien enda.her sparkes det ut i begge sidene samtidig,så hvordan denne lille fjompen ligger er vanskelig å si:)

jordmor sa at neste gang vi møtes(da er jeg 34 uker på vei) kan mye ha skjedd ang snuing...

så jeg får bare håpe på at han har retningssansen med seg...:)

Skrevet

Jeg har kjent de kraftige dunkene opp i ribbeina! Men for det meste de rare sakte bevegelsene over hele magen, mulig at knøtten har skifta stilling og har mindre plass å bevege seg på da?? :)

Tassen her kan drive å bevege seg i magen slik at hele magen går i ¨en bølge¨, det er ikke slike spark som var før, og er det det treffer han somregel godt i ribbeina.. :)

Skrevet

Jeg fikk forresten bekrefta at han har hodeleie på ul sist uke..Og han har tydligvis holdt den stillingen en stund nå..

Skrevet

Hei Domenic,

Jeg har fått følgende beskjed fra sykehuset ang spark: Bruk en halvtime hver morgen og hver kveld til å kjenne etter spark.. legg deg da godt ned i senga og kjenn etter. Hvis du kjenner mindre enn to spark på en halvtijme,så prøv en halvtime til.. dersom det er mindre enn tre spark på en hel time så ring føden. Jeg opplever også lite med spark fra tid til annen, men synes det er betryggende å ha fått konkrete råd om når jeg bør ringe.

Skrevet

Tusen takk Yamamama :-) Ja godt med konkrete råd, man blir jo litt urolig når nurket som tidligere har vært så aktivt blir mye mer rollig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...