Gå til innhold

Hva er nøkkelen til lykkelighet....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at uansett hva jeg har i livet, så klarer jeg aldri føle meg lykkelig =/ Hvorfor ikke? Akkuratt avsluttet et 3 års lang forhold med barnefaren.. og jeg er lettet for at jeg endelig fikk mot til å gjøre det. Har lenge følt at vi levde sammen som venner.. ingen kjærestefølelser... men alt vi gjorde var å krangle..

Har vært i (faste) forhold siden jeg var 14... vært forelska osv osv.. men klarer aldri å føle på den "Lykkelige følelsen".. som om jeg har funnet den rette.. som om dette er den personen jeg skal leve med.. som om dette er det livet jeg skal leve.. :S Uff.. mye rare tanker i hodet.. må bare få det ned en plass..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade er nøkkelen til lykkelighet!

Fra spøk til revolver, om du ikke føler deg lykkelig med livet du lever må du gjøre noe med det slik at du blir lykkelig. Lykkelighet er ikke noe som kommer rekende på ei fjøl og rett i postkassa di. Desverre.

Har du noen drømmer for livet ditt som du kan utrette? Da er det en god ide å starte med det nå. Gjør deg selv lykkelig, gjør det DU har lyst å gjøre:)

Kansje å være fri og frank en stund er lykkelighet for deg? Lev det livet du VIL leve, ikke det alle mener du skal leve...

Stor klem fra

Skrevet

Jeg har lenge følt det som deg, men har begynt å sette meg mål for hva jeg vil her i livet. Disse målene er jeg i ferd med å oppnå og håper inderlig at jeg blir lykkelig etter å ha nådd mine mål, men det er vel noe hele tiden om man er rik eller fattig.

Skrevet

Det er sant som du sier, lykkelighet kommer bare ikke.. Føler bare meg så kravstor som ikke klarer å sette pris på de små tingene i livet.. Jeg har en fantastisk datter, har folk som er glad i meg. Har fast jobb, en plass å bo osv... Men fremdeles så er jeg ikke lykkelig, selvom jeg har det mange andre ikke har.. kansje drømmer om... Men ja, jeg trenger nok tid for "meg selv".. Drømmene føles bare så uvirklige.. som noe jeg aldri vil oppnå..noe som krever så mye av meg.. noe JEG ikke kommer til å klare... =/ Jobben jeg har er liksom ikke den jobben jeg ser for meg.. jeg ønsker mer.. Jeg ønsker en jobb som krever større utdanning.. det har nok mye med vilje å gjøre også...

Jeg ønsker meg ikke et rikt liv, med den "perfekte" mannen... jeg lengter vel heller etter å følelsen av å være SKIKKELIG glad.. nyte livet og føle at jeg har det livet jeg ønsker... :)

Takk for gode ord:)

Skrevet

Så bra at du har satt deg mål og virkelig er på vei med å oppnå de.. all ære til deg :) Jeg håper du klarer å nå de, og få et lykkelig liv:)

Fattig eller rik. det betyr ikke alt. Jeg sliter veldig med penger innimellom... men jeg klarer meg alltid.. Og det er vel det viktigste?

Jeg savner bare følelsen av å føle at jeg virkelig føler meg lykkelig!!... hvor enn mye det er å ønske seg..

Skrevet

Da skriver du en liste med alle drømmene din. Uansett hvor uoppnåelig de måtte virke!

Så tar du det steg for steg, finn ut om disse drømmene kan bli virkelig og utfør det!

Skrevet

Det var et lurt tips. Takk! Det skal jeg jammen meg gjøre:)

Skrevet

Etter over ei uke med veldig sykt barn, bekymringer, og ikke minst redsel, så må jeg svare: Friske barn (!) på spørsmålet ditt.

Akkurat nå er det i alle fall det som gjør meg veldig lykkelig. Det å kunne kjøre henne til barnehagen i dag, og se gleden hennes ved å være der, og møte de andre vennene sine igjen, og ikke minst, leke i snøen, gjør meg veldig glad og lykkelig:)

Nøkkelen til lykke, er vel individuelt, men for meg er det å ha en frisk familie, at vi har det vi trenger til enhver tid, og at vi har det bra oss imellom:)

Skrevet

Jeg tror de færreste opplever en konstant lykkefølelse, det handler mer om tilfredshet og øyeblikk av lykke.

Contentment...

Skrevet

Det er en treningssak og har dessverre lite med ytre faktorer å gjøre. Spesielt der det ikke er noe galt. Du må rett og slett bare venne deg til å føle deg glad, slik du har vent deg til å føle deg misfornøyd.

Si høyt hver dag hav du er glad for og hva som har gjort deg glad i dag. Om 1 uke garanterer jeg deg at du begynner å legge merke til ting hver dag som gjør deg glad. Og innstillingen til livet endres.

Å hele tiden skulle se på en liste av mål man ikke har oppnådd skaper nok ikke lykke. Ei heller oppnåelse av mål, dersom du har trent deg selv til å se alle områdene du er utilstrekkelig.

Skrevet

signerer +tile+ på denne ja.

Liste over mål i livet kan fort bli en liste som gir motsatt virkning. Ikke at man ikke skal sette seg mål, men man bør kansje ikke sette de målene som nødvendighet for at man skal oppleve lykken.

Jeg er langt fra i mål selv med alt jeg har lyst til å få til, men det legger ingen dempe på mine øyeblikk av lykke, og at jeg i det store og hele er tilfreds med livet, på tross av at ikke alt alltid går slik jeg hadde planlagt det.

Skrevet

Legg alle bekymringene dine i en skuff som du kun tar opp når du må.

Lær deg å leve i øyeblikket. Ikke bruk opp livet på bekymringer om fremtiden eller det som har vært.

Fysisk aktivitet

Frisk luft

og sunn mat;)

Skrevet

Lykkelighet er jo personavhengig som blir berørt av- og satt i sammenheng med dine ytre faktorer. Det avhenger av hvordan du er som person, om du har et stabilt følesesliv, intenst føleseliv eller om har et monotont følesesliv (eller noe i midten)

Mennesker som har et positivt livssyn vil føle mer glede og lykkelige øyeblikk enn de som har et negativt livssyn.

Mange av de lykkelige øyeblikkene må man skape selv og velge å ta med seg. Nøkkelen til din lykke er det bare du som kan finne. Du kan få påfyll fra andre som vil gi deg lykkelige øyeblikk, men din egen lykke og tilfredshet finner du i deg selv.

Hvor lenge har du følt det slik? Det er jo slik at man i perioder av livet, og ofte i forbindelse med tunge stunder føler at man mister noe av livsgnisten. Den kan opparbeides igjen, om du er bevisst på å jobbe med deg selv og for å få den tilbake. Du kommer jo ut av et forhold som ikke har bygget på romantiske følelser, og over en lengre tid. Jeg vil ikke si at det er unaturlig at du da ikke føler en lykkefølelse, selv om du har tatt det valget du har gjort på grunnlag de ikke-eksiterende følelsene. Du trenger kanskje tid på å føle deg levende igjen. Og kanskje bør du bruke tid på å fundere og reflektere over hva du føler du mangler til livet..

Lykke til !

Skrevet

Tror ikke det er noe som heter "lykkelighet" men "lykke" kanskje.

Trikset er enkelt men vanskelig å få til: "Å ha få behov"

Tror buddistene er inne på noe når de sier at jo færre behov du har jo lykkeligere blir du.

Skrevet

En veldig god foredragsholder jeg hadde for en stund siden sa noe sånt som at det som er feil med den vestlige kulturen er at vi alle går rundt og søker en konstant lykke-følelse. Det er ingen av oss som noen gang kommer til å gå rundt og være lykkelige 24-7, det viktige er å ha et liv hvor man opplever glimt av lykke...

Skrevet

Ingen er lykkelige hele tiden.

Ingen blir heller varig lykkelige av å oppnå målene sine. For å ta noen eksempler: Du forsøker å finne mannen som skal gjøre deg lykkelig. Når han endelig frir er det som du skal sprenges av lykke, men etter noen uker roer lykken seg og du begynner å se frem mot bryllupet og hvor lykkelig du skal bli bare dere blir gift. Når bryllupet endelig kommer blir det en superlykkelig dag og du vet du har gjort det riktige. Bryllupsreisen blir fantastisk og alt er fantastisk. Det første året etterpå er ofte preget av nærhet og varme følelser, men så sniker hverdagen og kjedsomheten seg på. Du begynner kanskje å lure på barn og om dere ikke burde hat et større hus. Slik fortsetter det.

Jeg tror det er lettere å bli et lykkelig menneske hvis man forsøker å leve et godt liv og faktisk legger vekt på å gjøre det man mener er morals riktig. Følg samvittigheten din og vær åpen for å ta imot de små glimtene av lykke som dukker opp i et smil, eller et "takk". Sug det til deg når ungene gir deg en klem eller du får ros for vell utført jobb.

Hvis du vil ha et praktisk tips så sett deg stille ned hver eneste kveld og tenk gjennom hva som var det beste som hendte den dagen og hva du har å være lykkelig for. Etter noen ukers øvelse skal du se du er lykkeligere enn du tror.

Skrevet

Lykke kommer inni ifra, ikke ifra materalistiske ting.

Ikke forvent at andre skal gjøre deg lykkelig, fordi det skjer ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...