Gå til innhold

Bruker ungene deres natt tøy?

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor gamle er de/sluttet de med det?

Lillemor bruker natt tøy, nattkjole eller bukse og genser. Hendte hun i sommer bare hadde t sjorte på. Nå må hun ha lang ermet genser fordi hun ellers blir kald på armene. Hun er 4 år.

Eldste bruker ikke natt tøy, han sluttet vel med det i 3-4 års alder.

Han overnattet borte i natt, og de han overnattet hos, 8-9 år bruker natt tøy. Han er 9 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har så smått begynt med det igjen nå, for de er litt kalde.

Men 8-åringen bruker sjeldnere og sjeldnere, for han synes det blir litt varmt.

5-åringer ligger med det hvis jeg tar det på han. Tror ikke han har kommet på at han kan ta det av selv, hehe

Skrevet

Storesøster på 4 1/2 tar den som regel av (koser noen ganger rundt i den på kvelden) og noen få ganger er den på.

Sover som regel i truse.

Lillebror sover i nattøy om sommeren, 2-delt, og ulldress nå når det er kaldt. Han pleier å ha sokker også, men akkurat idag nektet han..

Skrevet

Lille på 2 år har alltid nattøy på, ho sparkar av seg dyna.

Eldste på 4 søv av og til med, av og til utan. Ofte berre ulltrøye og boxer.

Skrevet

Ungene mine bruker kun natt tøy om vinteren når det er kaldt, men ofte sover de i strømpebuska og t-shorta også.

Skrevet

Guttungen er 4 år, og sover med ulltrøye og ullstilongs. Har to sett som er litt annerledes enn det andre ulltøyet. Han har alltid sovet med ullpysjamas bortsett fra noen av de varmeste sommernettene, da har han bare brukt bleie evnt. en T-skjorte.

Han blir ofte varm og svetter om natta. Derfor har vi flere ganger prøvd bare bleie, eller T-skjorte eller pysjamas i bomull. Men da blir han våt, klam og kald, og våkner og ber om ullpysjamasen igjen.

Skrevet

Varierer veldig om de vil ha på eller ikke. Sover i alt fra nattkjole/ pysj til truse. Om sommeren sover de som regel i truse.

Skrevet

Mine på 5 og 7 år, sover med pyjamas nå om vinteren. Om sommeren sover de bare i bokserenen sine. Det hender også om vinteren at eldste på 7 sover i bokserunderbuksa.

Er det vanlig at de slutter med pyjamas før de er 9 år tenker du på?

Skrevet

De bestemmer selv:) Noen ganger har de det på, andre ganger ikke....

Skrevet

Sønnen min sluttet å bruke natttøy når han var 3år fikk masse fint til jul som ikke er blitt brukt. Det vi ikke fikk levere igjen. Han ligger i t-skjorte og bokser eller bare bokser.

Jenta blir 3 snart å hun må bare ha på hele pakka. strømper, bukse under nattkjolen om hun ikke bruker natt drakt. hun har begynt å bruke de etter storebror nå...Hun bruker også pledd oppå dyna :-)

Skrevet

5-åringen insisterer på pysj, så da får han det. Tror det er fordi han våkner først og liker å stulle litt med sitt før han vekker resten, så da er det greit å våkne påkledd. :) Størstmann på 8 sover i t-skjorte, pysj bare hvis det er sprengkald vinter.

Skrevet

Ja, lurte litt på om det er vanlig at 9 åringer bruker pysj. Om jeg bør sende med han pysj når han overnatter borte liksom. Han har vel 1 som passer, men bruker buksa som longs.

Selv har jeg ikke brukt natt tøy fast så lenge jeg kan huske. Husker at når jeg overnattet hos bestemor så måtte jeg ha natt kjole. Ellers sov jeg i truse og t sjorte når jeg var hjemme.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men er vel kanskje like vanlig med begge deler..

Jeg er heller ikke vant med natt tøy hjemmefra. Hadde det da jeg var barn, husker ikke når jeg sluttet.

Når jeg er med på turer der ungdmmer er til stede har de fleste slik flanell pysj bukse, men det er jo jenter da. Tror ikkje jeg vile reagert om guttene bare gikk i bokserne sine..

Tror heller ikke jeg hadde reagert om det kom gutter til overnatting her og sov i bokser shorts. Eneste jeg hadde tenkt på var om de ville fryse på skuldrene/overkroppen om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...