Gå til innhold

urolig i hele kroppen.. nesten litt pusteproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har det ikke noe særlig om dagen.. I går og i dag så har jeg hatt det ille. Sliter med å puste skikkelig og urolig i hele kroppen. Vet ikke helt hva det kommer av. Kanskje fødselsangst? Noen som har tips som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe. Har hatt det slik i mange uker nå jeg. Urolig i kroppen og ubehag. Er tungt å puste og det eneste som hjelper er å stå, men det klarer jeg igjen ikke pga lavt blodtrykk ;-) Jeg har til og med fått astmamedisin for å puste litt lettere når det er som verst.(Brukt den bare noen få ganger)

Skrevet

Hei;

jeg har det sånn også.. fant ut i dag at det hjalp litt å 'åpne opp i brystkassa', ved å legge hendene bak nakken og skyte frem med brystet.. Jeg har en tendens til å krølle meg sammen hvis jeg blir engstelig, men for meg så hjelper altså det motsatte.. strekk ut med armene.. Jeg merker også at jeg ikke bør ligge på ryggen, tror det er fordi det blir dårligere oksygengjennomstrømning pga at fosteret presser på en blodåre som fører blod tilbake til hjertet fra beina.. (eller noe i den duren..). For meg så hjelper det altså å ligge langs siden, med hendene opp og ut... eventuelt å gå til vinduet og puste inn litt frisk luft.. Kanskje også noen gode pusteøvelser vil hjelpe med å få fokus bort fra uroen..? lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...