Gå til innhold

Du som hamstra tamiflu idag!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du, jeg blir så forbannet når jeg leser om sånne egoister som deg som IKKE er i risikogruppa. Jeg var på apoteket idag for å hente tamiflu til min svært hjertesyke far og min astmasyke datter, der fikk jeg beskjed at de var tomme og at jeg måtte oppsøke et annet apotek. Reiste til et annet apotek og der var de også tomme. Den dagen det dør en person av svineinfluensa syns jeg du skal ha på samvittigheten at du sitter og ruge på tamiflu fordi du er en egoist!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesteparten av skylden kan du legge på pressen!

Skrevet

Du får skylde på apotekene og deres leveranser. Det skal være nok Tamiflu i Norge til å tilfredstille alle.

Skrevet

Dette kan jo være en lærepenge for de som har hamstret:

H1N1 har i tester vist seg å være resistent i 99,6% av tilfellene ved bruk av Tamiflu (Oseltamivir) (kilde: Centers for Disease Control and Prevention,). Myndighetenes kriselager med Tamiflu som er sendt ut på markedet (selv om det er bevist at H1N1 er resistent) går ut på dato straks.

Hpler ikke lenge den tamifluen gitt..

Skrevet

Skjønner veldig godt frustasjonen din. Har selv en lungesyk mamma som trenger tamiflu. Må nok rundt på de fleste apotekene her imorra.

Bare et spørsmål.. Må man ha en dokumentasjon på at de er syke, eller kan man bare kjøpe uten videre? Det syns jeg på en måte er rart, men dem som er syke får jo heller ikke dratt til lege da, men men..

Skrevet

Mamma som har astma, fikk heldigvis vaksinen sin i dag. Hos oss er var det ikke noe kø på apoteket i det hele tatt, men følte fremdeles ikke for å gå inn og kjøpe tamiflu. Venter heller til noen blir syk her hjemme. Så får jeg bare håpe at det er mer tamiflu på apoteket når jeg trenger det.

Skrevet

Tamiflu funker ikke på svineinfluensa!

Skrevet

Korreksjon til deg som mener at Norge har nok til alle.

Norge har 1,2 mill doser som er nok til alle som forventes å bli syke. De tar IKKE høyde for gærninger som hamstrer.

Skrevet

Og jo, Tamiflu fungerer på Svineinfluensaen

Skrevet

Ja, men den må taes innen 48timer fra første symptomer for at den ska funke.

Skrevet

Det må den, det er derfor ikke alle har tid til å reise land og strand rundt for å få fatt i fordi folk har sneket til seg uten grunn.

Skrevet

Snodig at det er tomt når de fleste apotek melder at det har vært lite kø og lite salg av Tamiflu i dag

Skrevet

Sant det ja. Sånne egoister skal man lete lenge etter!

Skrevet

20:54 Vi har tydeligvis ikke hørt på samme nyhetskanal i dag.

Skrevet

Noen steder har det vært stille, mens andre steder har folk måtte stå i kø lenge.

Skrevet

Nei, man må ikke ha med dokumentasjon. Jeg var å hentet tamiflu til min datter og meg selv i dag, vi har begge astma og innfluensasymptomer. Vi måtte også fylle ut et skjema på to sider, med div opplysninger

Skrevet

Hvilken dokumentasjon tar man med seg når man skal ha Tamiflu til en "syk kone" som har influensa men selvfølgelig ikke har det bekreftet ved legeattest siden man ikek får komme til lege?

Han som var intervjuet av VG innrømmet å ha sneket seg til uten å være hverken syk eller i risikogruppen.

Det sier seg selv at dette systemet er helt gjennomhullet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...