Gå til innhold

Hva hjelper mot ørebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann på 9mnd har øreverk og våkner hele tiden (hvert 5.min). Han fikk sin første dose antibiotika ikveld da han mest sannsynlig har influensa og plages en del..

Hva kan jeg gi han som lindrer annet enn paracet? Er bare 5 timer siden sist han fikk og han skal jo bare få 3stk i døgnet. Hjelper det å legge hodet høyt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 21 mnd har også ørebetennelse. Han får paracet, og ibux innimellom hvis paracet ikke er nok. Fikk råd om dette på legevakten da han hadde fjerde barnesykdom og var veldig sår i halsen. Jeg vet ikke om så små som din kan ha Ibux, tror det står at man må snakke med lege om det i felleskatalogen.

Skrevet

kan hende jeg tenker helt feil nå, men jeg mener å ha hørt at det kan hjelpe med nesespray faktisk....

noen som kan bekrfte dette kanskje?

Skrevet

Ja! Legen sa at vi skulle kjøre på med nesespray faktisk! Jeg kjøpte sånn Otribaby saltvannsspray. :)

Skrevet

Jeg har ikke ibux i hus, men saltvannsspray har vi stående. Skal gi han en sprut og håpe det hjelper :)

Skrevet

Nesespray hjelper godt hvis han er tett i nesa.

Hev hodeenden av sengen. Det minker trykket i ørene.

Du kan prøve å dryppe noen dråper lunken olje- 37 grader i øret, og så forsiktig putte litt bomull i øret.

Nok drikke gjør at snørr m.m ikke blir så tykt og løsner lettere.

Kjølig soverom.

Min gutt har hatt mye ørebetennelse, og hvis han våkner hvert 5. min får han sitte på fanget med smokk og teppe. Demper lyset i stua, og så sovner han der.

Har gjerne "fyllt" på med paracet og nesesprayfør han får sitte på fanget sånn at det virker når han sovner ordentlig. Så bærer jeg han i seng når han sover tungt.

Han trenger masse kos når han har øreverk- det er vondt!- så tenker at han ikke blir bortskjemt av masse ekstra kos da.

Skrevet

Jeg bruker forresten mandelolje, men litt nøytral matolje går og fint.

Skrevet

Han er ikke tett i nesa, er ikke forkjølet i det hele tatt... Har tatt litt olje på en bomullsdott som vi har mot øret noen minutter. Tør ikke la han være alene med den, da ender den vel opp i magen eller et annet lurt sted..:)

Soverommet er kjølig og han sovner hver gang vi kommer inn og legger han ned, men våkner raskt opp pga smertene. Lurer på om vi også må fylle på med paracet, men gir han allerede en ganske høy dose så tør ikke gi for ofte heller. Han er drøyt 11kg og får 3*250mg i døgnet. Egentlig skal han bruke 125mg når han er 11kg, men legen sa det var greit at vi ga ham de som er sterkere.

Mannen min ligger og holder rundt ham nå, det hjelper. Jeg skal opp og overta bare jeg får unna dette innlegget..;)

Skrevet

Mitt beste råd er å la han sovne på fanget slik at han får hodet høyere over litt tid.

Hvis han bare kommer så vidt opp letter jo trykket da, men øker med en gang han legges ned igjen. Og da våkner han.

Min gutt sover i hvert fall bedre etter å ha sovet på fanget en halvtimes tid,

da blir han tung og rolig og innbiller meg at øret og "slapper av".

Når de våkner og gråter vil jeg tro at trykket øker.

Hmmm ikke noe av dette jeg kan bevise, men funker her.

God bedring til lillegutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...