søte lille:) Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Blir gal av at alle sier forkjellig...Åhhh denne svineinfluensaen begynner å gå meg på nervene snart..
sjøsamen Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 ja det er jo seff ingen studier gjort på dette ifht gravide. Men jeg fikk beskjed fra sykehuset om å ha Tamiflu i beredskap hvis noe skulle skje... jeg har ikke vaksinert meg ennå. Men jeg har ikke fikset meg Tamiflu... jeg er skeptisk...
Lenii Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Hei hei,jeg er i uke 36 nå og min sønn fikk svineinfluensa forrige søndag! Det var da 9 dager siden jeg fikk vaksinen,oppsøkte likevel legen for å høre hva jeg skulle gjøre...hadde jo vært veldig mye oppi han. Trøstet,kost osv Fikk med meg en resept på Tamiflu med beskjed om og ta hvis jeg følte noen som helst symptomer. Hun sa det var mindre farlig og ta Tamiflu enn og få svineinfluensaen. Nå har jeg vært så heldig at jeg ikke fikk noen symptomer,så resepten ligger her enda den
Sissel L. Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Hvis du får symptomer så kan du på apoteket få utlevert Tamiflu uten resept. Hvis du bare har hatt omgang med noen som har svineinfluensa skal du ta noe som heter Relenza forebyggende. Da må du ha resept fra legen. Begge deler har en hemmende effekt på viruset og er mindre skadelig enn selve influensaen (i følge Folkehelseinstituttet). De har hele tiden hatt denne anbefalingen. Men det beste er selvfølgelig å få vaksinert seg så fort anledningen byr seg - da vil du også beskytte babyen i magen!
ღMaritpusenღ Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Bare korrigerer litt her jeg. For Relenza selges også reseptfritt nå - på lik linje med Tamiflu. Men skal Relenza kun brukes forebyggende? Tenker for eksempel om min samboer får nøffesyken.. Da vil jo mest sannsynlig jeg få Relenza for å forebygge at jeg blir syk. Men om han allerede har smittet meg (det tar vel noen dager fra man blir smittet til man blir syk?) og jeg får symptomer jeg også - må jeg da bytte til Tamiflu jeg også? Eller behandler Relenza også? Noen som vet?
2tettebabyer Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 http://www.aftenposten.no/helse/article3357875.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå