Gå til innhold

Det går en influensa til nå, ikke bare svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til en jeg kjenner ligger på isolat, med lungebetennelse. Og det er visst ikke svineinfluensa, men en annen influensa. Så vet dere det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sesonginfluensa kalles den! Kommer hvert år.....

Skrevet

Jo, takk for opplysningen. Kjempe nyttig.

Skrevet

godt mulig.

Men jeg fikk beskjed på søndag av legevakten her, at her er det ingenting annet enda.

Skrevet

Sorry, men det går kun H1N1 for tiden, sesonginfluensaen har ikke kommet riktig ennå.... Sjekk fhi!

Så det er nok "bare" lungebetennelse og det som hører det f***skapet til!

Skrevet

Nope, ikke sesonginfluensa (sånn jeg forsto det) men en annen type som angriper i hovedsak barn.

Skrevet

Nei, hun har altså blitt testet, flere ganger, og har en annen type influensa.

Skrevet

Og hva slags influensa er dette da? Om det ikke er sesonginfluensa eller svineinfluensa??

Skrevet

Vet ikke jeg, bare leste på FB at hun hadde skrevet at datteren hadde testet neg. på svineflu, men pos på en annen influensa som i hovedsak rammer barn.

Mer vet jeg ikke, bare tenkte det kunne være nyttig å vite for de med barn som evt. blir syke. Virker ikke som om leger vet det, for jeg kommer fra legevakta nå som sa at det ikke er andre influensaer ute å går.

Skrevet

Sikkert venninnen din som ta feil.

Skrevet

Mulig det, men de ligger på sykehus, så går vel ut i fra at hun får riktig info der.

Skrevet

Kanskje du har smittet henne med pappegøyesyken, småsporv?

Skrevet

Det nytter ikke å få halt noe informasjon ut av deg når du er så surrete!

Skrevet

moren min er i risikosonen, og har fått vaksine for svineinfluensa... Hun fikk samtidig vaksine for vanlig sesoninfluensa (en i hver arm)... Det må vel være fordi den er på vei da? :-)

Skrevet

I går ble det sagt av helseministeren på tabloid at sesonginfluesaen først begynner på nyåret, etter jul? Blir ikke klok på noe jeg..

Håper datteren til venninnen din blir fort frisk:)

Skrevet

Jeg er sikkert dum, men hvorfor rammer den i hovedsak barn? Noen spesiell grunn til det?

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg vet bare det hun skrev i statusen sin. Og tenkte det var greit å vite for andre småbarnsmødre.

Skrevet

Vi lever tett sammen på en klode hånd i hånd med mikrober, bakterier, sopp, virus etc etc. Vi tror vi kan vaksinere oss fra alt mulig, men sannheten er bare at når denne svineinfluensaen dabber av, vil det dukke opp noe annet. Og med blant annet uvettig bruk av antibiotika og virus som muterer seg til stadighet, vil vi få sykdommer vi aldri hart hørt om - igjen og igjen. Så det å sitte inne med munnbind og frykte hver eneste influensa som banker på ens dør, ja, da får man ikke sett mye av verden.

Skrevet

Tenkte det var greit å SKREMME andre heter det vel. Du er faen meg lavmål!!

Skrevet

Eh, nei. Men tenk deg dette scenarioet da; ungen din blir influensasyk, men tester neg for svineinfluensa. Siden mange leger tydeligvis ikke vet at det går en annen influensa så kan ved den inforen være verdt noe for deg som mor, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...