Gå til innhold

Parkeringsbot, noen som vet hvordan reglene er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg parkerte tidligere i dag på en "maks 3 timer" plass. Parkeringsvakten registrerte bilen min fra 09.41 og tok da bilde. Kl 10 kjørte jeg, og var borte i en time, og parkerte på nytt på "maks 3 timer" plassen (3 plasser bortenfor den jeg sto på først) og kl 13, hadde jeg fått bot. Er det ikke slik at når man flytter bilen så kan man stå der lenger? Er ikke noe bilettordning der, så har ikke noe bevis og fremlegge. Æsj, merker det er surt med en bot, skulle ønske jeg var en kløpper på parkeringslover og regler:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge du faktisk har kjørt avgårde fordi du skulle avgårde, så ser jeg ikke helt behovet for å bøtelegge deg? Hadde du bare flytta bilen for å slippe betaling, så er det jo noe annet. Men og få en parkeringsetat til å høre på deg, er kanskje litt verre...?

Skrevet

Jeg sto ikke parker i tre timer tilsammen, så veldig surt å betale 600 for noe sånt.. Får skrive klagen på rim, så kanskje den går igjennom:)

Skrevet

Du skal ikke få bot for det der...Må klage!!!!!!

Skrevet

Måler de ikke lengde fra streker og slik da?? Da kan du jo bare be han sjekke de målene, og se at du har kjørt avgårde.

Makan!

Skrevet

Så lenge du har vært ute og kjørt med bilen så skal du ikke ha bot. Tidligere var det noe som het Felgkontroll. De merket av på en lapp om hvordan felgen på bilen stod, for slik å kunne sjekke igjen om bilen var flyttet på i mellomtiden. Men hvis det er tatt bilder så skal de kunne se på bildene første og andre gang at bilen har vært flyttet. Klag på bota før betalingsfristen utgår (hvis ikke så må du betale bota mens saken bahandles). Hvis klagen ikke går igjennom, så ville jeg ha klaget til Parkeringsklagenemda (nemda som går igjennom klagene til diverse parkeringselskaper)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...