Gå til innhold

Lurer bare på om jeg tar feil??? trenger råd.-.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt egen leilighet i noen år nå som jeg har kjøpt selv. Min samboer har to barn fra før som er her annen hver helg og har eget soverom-- vi har kun to soverom så vårt fellesbarn sover hos oss, er under året så det går bra ennå.

Så kommer det jeg lurer på : han mener plutselig at han bare skal være med å dele på fellesutgifter og kun være med å dele på rentene på lånet.. så da blir det jo mye mer på meg-- han mener det er riktig så lenge jeg eier det.. men jeg føler det så urettferdig for vi bor da her begge to og hans unger har eget rom..

Føler dette har kommet opp nå fordi han sliter litt økonomisk, da han har brukt altfor mye penger på egne ting og ungene sine som får alt de peker på, så nå må han spare inn ett eller annet sted og da kom dette.. så får han jo også barnehage vi skal dele på til nyttår.

Vi har ikke felles økonomi pga at han bruker altfor mye penger på seg og sine egne barn...

Hva synes dere er rett?? jeg tar både råd og kritikk :o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må vel betale husleie til deg da? Og da får dere bli enige om hvor mye den skal være på siden han og ungene hans disponerer 1,5 av dine 2 soverom..

Skrevet

Ser begge sider. Men om han skal være med å betale hele greia burde leiligheten og lånet stå i begges navn.

Hvis ikker er det veldig surt for han dersom det blir slutt og han har betalt hele sammen med deg, uten å ha sine rettgiheter. Så for hans del er det tryggest å betale deler av summen, så lenge hans navn ikke er nevnt.

Skrevet

Det er ikke rett at han skal betale ned på ditt lån.

Skrevet

Evt dere kan kjøpe noe større sammen. Slik at deres felles barn kan få sitt eget soverom etterhvert.

Hilsen 19:57

Skrevet

Du har rett til å kreve leie som DU bestemmer. Ellers hadde jeg sagt at han fikk finne seg et annet sted å bo......

Skrevet

Han betaler pr i dag 4000 kr det er da "husleie" inkl alle utgifter og jeg betaler 7500,-

ser begge sidene, føler det bare så urettferdig hehe... ikke vondt ment men etter at de flyttet inn har jeg liksom mistet hjemme mitt, har knapt plass til meg selv og lillemann, de har så mye de to andre at jeg har ikke sett maken..

Skrevet

Han er 3 personer med sine barn som har eget rom, du er deg alene selv om du eier. Og dere felles barn da?

Logikken? At han skal betale minst? Hvor er logikken i det? Da skal du hvertfall ha full bruk til deg i det soverommet ungene hans bruker. De kan ikke ha rom der, de. For deres far betaler ikke for dette.

Skrevet

Siden han bor hos deg, og dere ikke har noe felles økonomi eller eier leiligheten samme, så er det bare rett og rimelig at han betaler deg husleie.

Skrevet

I de 4000 kr han betaler i mnd er det fellesutg, strøm, og kommunale avg så betaler han halve rentene som er på lånet, det er liksom husleia han betaler..

men føler liksom at det blir litt urettferdig da vettu at jeg skal betale så mye mer... føler liksom jeg skal bli straffet for at jeg har hatt penger til å kjøpe meg noe eget noe han ikke har.. og må dessverre alltid leie hvis vi skal ha noe sammen også.. jeg har penger til noe større men det blir jo feil når han ikke har og vi må jo også ha noe som er større og det blir dyrere fordi han vil at hans barn skal ha et stort fint eget soverom når de kommer til oss..

Skrevet

du har jo valgt å få barn med denne personen som tross alt har to barn fra før... da får du jo de med på kjøpet på en måte. Det beste rådet jeg kan gi er å prøve å ha felles økonomi slik at dere alle kan ha det like godt - både store og små! Ungene må jo komme først og prioriteres likt av dere! Håper dere klarer det, virker veldig vanskelig når det er sånn at dette er mitt og det er ditt - "jeg driter i om ungene dine har det bra, så lenge jeg, meg og mitt har det greit" liksom....

håper du skjønner hva jeg mener!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...