Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å betale til barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 2 år skal ha barnevakt for første gang. Jente 17 år som kommer. Blir en hel kveld. Jenta kommer klokken 18.00, og hilser på dattera vår. Så legger vi henne før vi drar ut. Regner med å være hjemme til midnatt.

Jenta som skal sitte barnevakt spurte om å få ta med ei venninne, og det sa vi var greit.

Hvor mye er det vanlig å betale? Burde vi betale venninna også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde betalt henne 500,- Tror ikke jeg ville gitt noe til venninna. Men hadde kjøpt mat og digg til dem. Jeg betaler alltid niess mi på 15 500kr uansett hvor lenge hun sitter

Skrevet

niesa mi, og selvsagt ikke 15 500, men 500kr..hehe

Skrevet

Du betaler bare den ene som velger selv om hun vil dele det med sin venninne. Jeg ble brukt som barnevakt hver helg da jeg var yngre og da foregikk det ivertfall slik. Jeg synes egentlig 500,- er litt mye, men jeg har ikke brukt barnevakt ennå selv. Har satsene gått opp så mye? ; )

Skrevet

Takk for svar begge.

Hmmm.... snakket med ei venninne som har hatt barnevakt... hun sier 300 kr er maks. Har med å ikke legge lista for høyt heller. Men vil jo ikke underbetale henne altså.

Jepp, hun får snacks, brus og film, samt at vi henter henne og betaler taxi til henne hjem.

Flere synspunkter?!!

Skrevet

Jeg ville foressten ikke betalt venninna med mindre dere har bedt henne om å ta med en venninne. Vi kjøper alltid inn snacks og drikke til henne. Dere må da selvsagt også sørge for at hun kommer seg trygt hjem etterpå

Skrevet

syns 250- 300 er passelig når ungen sover og hun får snack og skyss;)

Skrevet

ok. Vi har bestemt 300, samt snacks og skyss. Skal høre litt med henne også om hva som er vanlig.

Tar selvsagt imot flere synspunkter med åpne armer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...