Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Skjønner ikke helt poenget? Er det sånn at man setter ut vognen å lar de stå utenfor å sove? Jeg går tur nestene hver dag når lille snupp på 5mnd skal sove, så hun får mye frisk luft.. men skjønner liksom ikke hvorfor man bare skal sette ut vognen å la de sove der? T.o.m svigerfarmor spurte om jeg satt vognen ut på altanen å lot hun sove der. (Svaret er nei, vi bor i 4etg uten heis, og vognen nede i boden i 1.etg.) Hilsen undrende
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Her sover ungene ute i vogn i barnehagen. Jeg har personlig aldri vært fan av å venne barn til å sovne i en trillende vogn. Er greiest å legge de ned, det være seg i senga eller i en vogn og så sovner de av seg selv. Barna mine har sovet i seng hjemme, men jeg legger dem da ikke over i senga om jeg kommer hjem før ungen har våknet etter en trilletur. Da får barnet sove i fred ute til det våkner. Det samme gjelder om jeg er på besøk hos noen.. Jeg skjønner ikke at dette er noe å diskutere egentlig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Hvem har sagt at det er en diskusjon? Jeg bare lurte! Snuppa sover like godt inne hjemme, men hun sover lite på dagtid uansett. Koser seg i vognen når hun har våknet på tur. Men hun sover gjennom hele natten. Her i huset er det ikke vaner, men rutiner og trygghet. Så lenge hun føler seg trygg sover hun hvor som helst. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 mange opplever at barnet sover lenger når det sover i frisk luft. Er nok derfor mange velger å ta det ut.. Også er det jo selvsagt bra for dem...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Her har det vært hipp som happ om de sover inne eller ute, men stort sett er det greiest at småen sover ute, selv nå når han nærmer seg to år. -sovner fortere (i senga kan han reise seg opp og leke lenge) -sover bedre -om jeg finner på å gå til butikken midt i duppen kan jeg bare ta med vogna og gå, trenger ikke å vente til etterpå -får romstrert litt rundt i huset uten å forstyrre
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Jeg hadde ikke ungene sovende ute da de var små. Så ikke vitsen. De sov like godt inne på godt luftede soverom, og de manglet ikke frisk luft. Jeg ligger heller ikke i sovepose ute på verandaen og sover, eller ute på trappa, så da måtte ikke ungene mine det heller. Og særlig ikke når det er minusgrader
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 For meg så føles det vanlig å la barna sove ute i vognen. Mange jeg kjenner som gjør det.
Gjest Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Hvorfor ikke la dem sove ute? Min lille sover 2-3 timer to ganger for dagen når hun får sove i vognen ute. Inne erjeg heldig om jeg får henne til å osve 0,5 time i sengen på dagtid, kanskje 1 time på armen. Så mye bedre søvn for hnne i hvertfall. Hun elsker å ligge i vognen, roer seg alltid der med en gang hun blir lagt ned og vi går ut, men den må være ute, er vognen inne roer hun seg ikke.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Om man er ute og triller tur mens babyen sover i vogna eller om man setter den ut når baby skal sove, spiller vel ingen rolle. Det er jo ikke alle dager man faktisk har tid til å gå tur når h*n skal sove- at man har andre oppgaver man må gjøre hjemme. Tassen min sover dessuten mye bedre ute enn inne på dagtid. Inne sover han max 1 time, mens ute sover han sine 3 timer midt på dagen. Men det er vel bare en vanesak som mye annet
Agehya Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Mine sov ute i vogn, for de sov bedre da. Dessuten var det mye enklere når jeg var på besøk.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Takk for svar Alva, det blir som 20:09 sier, sover du ute i sovepose? Det er nettopp det jeg hadde litt vanskelig for å skjønne, hvorfor skal babyer/barn gjøre det når ikke vi voksene gjør det? Det ligger hvertfall ikke i min natur å legge meg ute for å sove, dermed faller det ikke naturlig å la snuppa gjøre det. Min sover også like bra inne som ute, men kanskje jeg merker det når hun blir større? Hun sover som sagt lite på dagtid, mellom 1-1.5t, men tar det igjen med nattesøvn. Hun våkner etter ca 1t på trilletur, og sover ikke selv om jeg triller videre. Skal sies at hun nesten aldri gråter. Hun smiler og er storfornøyd hele dagen, en solstråle når hun våkner om morgenen, ikke sutring når hun blir lagt om kvelden heller. Hun har sovet igjennom natten fra dag 2. Aldri mageknip eller andre ting. Jeg ser også på andre mødres barn, som sover en del på dagtid og ikke sover så godt på natten... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå