Gå til innhold

Trøske / sopp i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg var til helsesøster på tysdag, og ho tykte jenta mi på tre mnd hadde kvitt belegg i ganen som såg ut som sopp. Så ho skreiv ut Mykostatin mikstur til jenta, og canesten til meg.

Frøkna mi har ikkje hatt nokre spesielle symptom på sopp (kløe og irritasjon), og det har heller ikkje eg (kløe/smerter i brystet) - men ETTER at eg byrja på miksturen har frøkna byrja klø intenst i munnen. Så no er eg litt i stuss på om eg bør behandla vidare, sidan det virkar som ho reagerer på miksturen.

Eg snakka også med ein hudlege i dag (ven av familien), og han sa at det ikkje var vanleg å behandla trøske før barnet eller mor var plaga av det.

Andre med erfaringar? Eg tykkjer det er rart at jenta mi først byrja klø ETTER at eg byrja med miksturen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde trøske når hun var ca 2 mnd, jeg så ingenting på meg. Ringte helsestasjonen som sa at dersom hun ikke virket plaget, så trengte vi ikke gjøre noe. Evnt pensle med vanlig farris ( bruke f eks q-tips). Vi gjorde ingenting, og i løpet av en liten uke var det borte. Hun har hatt det igjen et par ganger senere, bare litt, men vi har ikke gjort noe da heller. Så kanskje du skal se det litt an? Kanskje prøve et par dager uten medisin? Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...