Gå til innhold

Var på vekstestimering idag... Ikke noe glad nyhet :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt veier ca 2400gram. Å kurven flater ut! - 28,31% . Er dette mye?? Jeg måtte tilbake til ny vekstestimering til uken allerede. For hvis det var slik så ville miniputten få det bedre på utsiden av magen enn det han hadde der inne nå.

Off, blir bekymret for at han ikke får nok næring å at det skal skje noe forferdelig :(( Noen andre som har opplevd dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 37+0 idag..

Skrevet

Det er litt mye ja, men det er jo godt at de følger deg opp nå hvertfall! :-)

Og det trenger ikke være noe farlig heller, kan bare være du får små barn? Jeg har fått to jenter som var små. Ene er født fire dager over termin og var 2900 gr og hun andre er født på termin og var 2750 gr..

Og legger gutten din på seg ca 150 gr i uken som er vanlig frem mot termin vil han jo være 2850 gr ved termin :-)

Håper det viser seg at han følger sin egen kurve :-)

Skrevet

Kan være som hun over sier at du bare får små barn..:)Ikke bekymre deg så mye ,for du skal jo til oppfølgeing neste uke og du har jo ikke mange dagene til termin:)

Kan jeg spørre om hvorfor du var på vektestimering?Jeg selv har nevnt at jeg ønkser det flere ganger til jordmor og lege og eneste jeg får til svar at det går ikke ann å vite vekten værken ved UL eller annet...Men det er jo så mange her inne som vet hva babyene sine veier...Har ganske stor mage ganske mye over det grønne feltet og er redd jeg har en stor baby slik at det blir problemer ved vaginal fødsel.....

Min venninde fødte en gutt for en uke siden og han veide 2600 2 dager over termin,men ingenting galt med han..:=)

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 38. Har vært ¨på 2 vekstestimeringer... første gang var babyen -12 %, andre gang var den -17 %... skal på ny estimering i morgen for å se om veksten fortsatt er nedadgående... Er også bekymret... de sa at blodgjennomstrømmingen i navelstrengen var god, så det kan ikke være det at babyen ikke får nok næring tror jeg...? hmmm... så hva kan det være da? Hmm... Forhåpentligvis så har avviket blitt mindre. Krysser fingrene for oss begge! :)

Skrevet

Regner med at de har målt blodgjennomstrømming i navlestrengen etc..

Har en venninne som har vært på veksestimering hver 14 dag de siste måndene pga veksavvik. Hun ble satt igang igår, 1 uker før termin og fødte en gutt som veide 3500 gram... Så det behøver ikke å være nøyaktige mål.

Skrevet

Jeg har vært til vekstestimering pga jeg har født lite barn før. 2320gr veide jenta mi da hun ble født,men - det var 3uker å 4 dager før termin! Pluss at hun var ikke frisk når hun ble født. Så dem kunne ikke sammenligne dette svangerskapet iogmed at gutten min er frisk :-)

Ja, de målte blod gjennomstrømning av navlestreng osv! Å alt det så bra ut.. Men syntes bare -28% var så mye? Eller hørtes mye ut! Å det virket slik på legen også syntes jeg.

Men skal jo på kontroll igjen neste uke ;-) Så får håpe på bedre vekst da!

Uansett så er det ikke lenge igjen til termin,så han sa det at hvis det ikke var bedre så ville nok gutten vår få det bedre på utsiden av magen! Det kan jeg være veldig enig i om han ikke legger så godt på seg :-) Så vi får se hva som skjer!

Lykke til alle sammen :-D Og takk for svar!!

Skrevet

Må også si det at på forrige vekst kontroll så viste det ingen avvik.. Så det har jo gått fort til -28% ?? ...

Skrevet

hei igjen,

Jeg var på vekstestimering igjen i dag.. da var babyen - 10 %... legen mente at de kanskje hadde målt feil forige gang da den var -17%.... for det er ikke alltid så lett å få til nøyaktige mål. Legen min så i dag på blodgjennomstrømmingen i navelstrengen, fra meg og inn til babyen og i hjernen til babyen. Og alt så heldigvis bra ut :) Legen var veldig nøye følte jeg. Hvis du kan kjenne at babyen beveger seg normalt daglig så er jo det et veldig godt tegn på at den har det bra.

Lykke til i hvertfall!!

Skrevet

Kjenner du liv da?! Jeg ville ha tatt det med en klype salt. Opplevde at venninnen min var til vekstkontroll hver uke i de siste to mnd. Hun fikk føre tilslutt at jente veide bare 1500 g og det endte m keisersnitt. Jenta var 2700 g og fulgte kurven perfekt. Var bare mor som ikke vokste...

Skrevet

Jeg kjenner masse liv heldigvis :-) Er ikke SÅ bekymret lengre, for dem kan jo ta feil?? Husker jeg var på kontroll dagen FØR veslejenta mi ble født, da ble vi fortalt at hun var rundt 1900 - 2000gr. Dagen etter når hun ble født, så veide hun 2320gr.. Så viser jo at dem også kan ta feil! :) Så håper han er større enn hva dem tror, og at han kommer uten at jeg blir satt igang!

Lykke til alle sammen <3 :)

Skrevet

Hei.

Skjønner godt din bekymring, men skriver om egen erfaring og håper det kan hjelpe litt.

Forrige barn ble påvist -20% vekstavvik i uke 20.... uka etter var jeg på kontroll igjen da var det plutselig ikke mer enn 13%...deretter 10%, 7% osv...Jeg fødte en velskapt jente på 3230 6 dager før termin.

Denne gangen var jeg på kontroll i uke 31 og fikk beskjed om at ja jeg ville jo komme til å få en stor baby denne gangen, ikke 5kg men i overkant av 4kg, 14 dager etter var jeg på vekstkontroll igjen og da mente de att hun ligger ca -1% under gjennomsnittet (som ikke er noe å tenke på)

Du er 37+ i dag og det er snart termin, du får oppfølging og de passer på deg og babyen din, og de trenger ikke ha heeelt rett heller, kan godt være at babyen din er litt større enn antatt=)

Ønsker deg lykke til og håper du finner igjen roen siste tiden=)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord :-) Jeg har bestemt meg for å ikke ta det SÅ høytidelig, for dem kan jo faktisk ta feil! Vesle jenta ble målt til 1900-2000gr dagen før jeg fødte. Men hun var jo 2320gr da hun kom til verden! Så håper at dem har tatt feil. Men er veldig godt at vi blir fulgt opp =) Så får vi se hvordan det går på kontroll neste uke! heldigvis så er det ikke lenge til han skal ut i denne verden. Da får han godt med mat å kan legge på seg ;) hihi!

Masse lykke til dere andre også :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...