Gå til innhold

Mannfolk og feber/ikke feber altså! Ha ha..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har gått og fryst skikkelig i dag,har ligget til sengs mesteparten av dagen,vi var bare en liten biltur for å kjøpe oss potetball,og så gikk han rett og la seg igjen da vi kom hjem i 4 tiden! Han syns sååå synd i seg selv,er sååå syk! Men kan kan jo være angsten også da,trenger ikke være fysisk syk! Han skjelver slik også,men pleier å skjelve slik pga angsten.

Jeg sa det beste hadde jo vært om han tok et deilig varmt bad da,for å se om han sluttet og fryse,før han eventuellt gikk til sengs,men det ville han ikke! Så da sa jeg at han kunne jo måle feberen sånn i tilfelle da,jeg trodde ikke han hadde feber for han var jo kald.Han hadde ikke det,tempen var på 37.56 c."Og jo da,jeg HAR feber!" sier han."Nei,da må tempen være på 38.0 eller mer"sier jeg.Han var helt bestemt på at det ER feber for han! Han ville absolutt ha en paracett selv om han ikke hadde vondt noe sted! Ja ja,fikk en da,da fikk han ihvertfall slappet av..

Mannfolk altså! Hehe..

Er deres mannfolk slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 37,5 er da regnet som feber for oss voksne?! Det er for barn det er over 38 som er feber.

Skrevet

Nei, det stemmer vel ikke? Jeg har aldri hørt at det er ulike grenser for barn og voksne. Når er man voksen da, i febersammenheng? 16? 18?

En rask googlerunde sier også at feber er temperatur over 38 enten du er 4 eller 40.

Skrevet

"I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38°C i endetarmen, det vil si en økning på 1°C fra normalen. Når man måler i munnen vil temperaturen vanligvis ligge 0,4°C under endetarmstemperaturen, og målt i armhulen vanligvis 0,6°C under."

Så måler man i armhulen er feber 37,4 og over i følge denne. Mente det var lavere terskel på armhulen.. derfor man egentlig alltid skal måle i stumpen for å få den rette tempen.

Skrevet

He he.. De er da søte når de er så "syke" også, da- Man må jo bare le av dem. Plutselig små barn som trenger omsorg og medlidenhet, og ikke litt tøffe lenger :-)

Vet ikke om jeg skal ønske mannen din god bedring, jeg? For han er jo egentlig ikke syk. :-)

Skrevet

Meeen uansett om han har lett feber eller ingen feber så er menn merkelige på dette punktet.. det har du helt rett i! ;)

Skrevet

Merkelige ja,hehe..

Nei,han er nok helt sikkert ikke syk! Er nok "bare"angsten som spiller inn,men er jo gale nok det da! Blir vel dårlig i form av det og..

AussieAnette Har født : Han målte den i rompa,så er helt nøyaktig!

Skrevet

Dette med grenser for hva som er feber og ikkje er faktisk veeeeldig individuelt.

Når eg har 37,5 har eg feber, ingen tvil.

For da er kroppen min 1,5 grader over normalt, og da har eg samme feberplager som andre som gjerne har 38,5.

Så dette kan være veldig forskjellig fra person til person.

Det skal også nevnes at eg ALDRI har hatt det som blir regnet som høy feber for andre. Altså rundt 40...

Opp i mot 39 er det høyeste eg har hatt noen gang, og da har eg vært en del syk i løpet av livet altså.

Men uansett så har eg alltid hørt at over 37,5 er feber.. Ikke 38..

Men det e vel sikkert kommet noen nye "regler" på dette også.

Skrevet

Enig med Strilen her, gitt. På meg, er alt over 37 grader feber, i og med at min temperatur ligger på 36, etellerannet til vanlig. Jeg har heller aldri hatt høy feber, høyeste jeg kan huske er vel 38 ellerno..

Skrevet

Stakkars mannen. Jeg synes du skal ta godt vare på han jeg. Om jeg haddde hatt 37,5 hadde jeg følt med dausjuk. Jeg har normaltemperatur på mellom 36,5 og 36,8 og med en gang den kryper over 37 begynner jeg å fryse og få vondt i kroppen. Noen ganger kan jeg føle meg skikkelig dårlig for så å finne ut at jeg bare har 36,7 i temp, men jeg er da vel like dårlig for det?

Legene har gått bort ifra at man må ha feber for å være "godkjent syk" fordi voksne ofte kan føle seg febersyke også med normaltemperatur..

Skrevet

Amen. Eg kan og føle meg febersjuk med frysninger, slapphet og verking i ledd og likevel "bare" ha 37,5 i temp. Samboeren min hadde 39,2 i går og var slapp, men ellers ok. Eg hadde vore sengeliggande av det, ja. Trur aldri eg har hatt så høg feber i voksen alder.

Så syns HI er litt slem som ler av samboer som føler seg febersjuk ved 37,6...

Skrevet

Flott det ikkje bare e meg som reagerer fort på temperaturstigning.

En kan jo begynne å lure på hvorfor mannen har denne angsten hun skriver om.

Alle vet jo at når mannfolk blir syke så ligger de for døden hver gang.

Sånn er det jo bare, men får de litt oppmerksomhet og kjærlighet fordi de er syke så blir de så fornøyde. Koster vel ikke noe å gi de litt kjærlighet akkurat da.

Synes jo selv det er veldig godt når mannen oppvarter meg om eg er dårlig :-)

Kem gjør vel ikkje det.

Og til deg HI.. Gi nå mannen din litt oppmerksomhet og si at han ser syk ut og at han bør legge seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...