Gå til innhold

Enda en grunn til å vaksinere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 28+2 og vaksinerte meg for svineinfluensa for en og en halv uke siden. Jeg var selvfølgelig også skeptisk men det som gjorde utfallet for min del var at jeg har en fantastisk gutt på 3 1/2 år som fortjener å ha mamman sin i mange år fremover. Vi har jo lest at det er mamman som risikerer livet i verste fall hvis man får svineinfluensa.(ref hun som døde 3 uker etter fødsel). Det ville jeg ikke risikere og lot meg derfor vaksinere. Har ikke hatt noen bivrikninger enda ihvertfall. Også til sakens kjerne, når mor blir vaksinert blir vel også babyen det? Da er babyen også imun de første 6 mnd frem til hun kan få sin egen vaksine, er det ikke slik? noen som vet sikkert? I så fall så kanskje det kan være med på å hjelpe de som er usikre på om de skal ta vaksinen eller ikke..

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sant at babyen også nyter godt av vaksinen. Jeg synes det var godt å få vaksina, da jeg har en liten fra før og vil føde når pandemien er på topp. Vanskelig å isolere fam totalt fra omverdenen.. Hadde vondt i armen ca 3 dager, men ikke noe feber. Gutten på to fikk litt temp dagen etter, så var han fin igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...