Gå til innhold

Noen som skal ta tidlig UL på eget initiativ her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg time for UL når jeg er 6+1 men lurer på om det er litt tidlig ?

Burde jeg har ventet til uken etter ?

Skal dere sjekke ståa med UL ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg kommer nok til å prøve å få ul rundt uke 7:) tror det er passe:)

Skrevet

Uke 7 - det er den uken som begynner med 6 + 0 og varer til 6 + 6, ikke sant ?

Skrevet

jeg skal ta UL når jeg er 7+4. så er jeg sikker på jeg kan se hjertet. :) er så dumt å komme for tidlig å ta UL og så ser man ingenting, og må da gå å tenke og bekymre seg en uke før man får komme inn å ta nytt bilde. men har hørt at man kan se noe i uke 6 også. :)

Skrevet

Herregud!!! er du GRAVIIIID!!!! det visste jeg ikke. Gratulerer. Tid testa du positivt??? Så gøy. Dette har jeg ikke fått med meg asså. Stooor klem

Skrevet

Oioioi!!!! Du er gravid!?!?!? :-) Grattis!!! Så hyggelig at du kommer inn her!! Når var IKM?

Ang tidlig UL, hadde jeg tenkt i uke 7, men mulig jeg tar uke 8, for å være helt sikker på å se hjertet slå. Det kan jo plutselig vise seg at man er kortere på vei enn antatt.

Skrevet

Jeg skal ikke ta ultralyd før etter uke 12 for å sjekke nakkefold og slike ting. Hvor bør jeg henvende meg?? Noen som har erfaring. Bor i Akershus, men Oslo går bra.

Skrevet

Jeg var på tidlig ul da jeg var 6+4, og da fikk vi se hjertet slå :)

Skrevet

Jeg ringte faktisk og skulle bestille UL i dag, er 8+3, men hun dama sa det ikke var vits før jeg var i uke 12, for man ser bare hjertet før den tid..etter uke 12 har det utviklet seg så mye at man ser både armer og ben :)

Skrevet

Neimen GRATTIS! Der ble du gravid, gitt! Så kjempeflott! Gå på UL i uke 7 du, slik som du har planlagt, det skal jeg gjøre neste gang jeg haver på tjukka. Hjertet skal jo begynne å slå den uken, så visst er det noe å se etter!! Lykke til og ønsker deg et herlig svangerskap! :-)

Skrevet

Jeg var på tirsdag på tidlig ul. 6+4 var jeg. Å da så vi hjerte slå. Men som legen sa hadde jeg kommet en uke før ville vi ikke sett noe ting. Å med tanke på at jeg trodde jeg var 8+6 så var det greit å ikke komme før. Greit å ha kommet vel over de 6 første ukene i tilfelle man skulle bli satt noe tilbake.

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg skal ta UL på eget initiativ neste uke, da er jeg 12 uker på vei. Kontordamen til legen, sa at de ville vente med innvendig ul til jeg var i uke 12. Så nå har jeg vært flink og ventet i noen uker.....meget nyskjerrig på om alt er ok!

Fikk du time til UL hadde jeg bare tatt den. Jeg hadde Ul i uke 6 og 10 forrige gang og du får roet nervene litt..... Kjør på!

Skrevet

Jeg tar i uke 12 for å da sjekke om alt er bra. Da kan de se evt avvik som man ellers ikke ville fått vite før i uke 18.

Hvis det bare er for se et hjerte og betrygges på at det faktisk er liv, ville jeg likevel ventet til uke 8. Jeg var på sykehuset pga blødning 8+4 og fikk ul (alt var bra). Da sa gynekologen at uke 8 er en litt milepæl, for ser man hjerteslag da er det 90 prosent sjanse for at alt går bra videre (ifht tidlig aborter). Ellers er hjerteslag og at lengden er riktig det eneste de kan måle og kontrollere i uke 8 og tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...