Gå til innhold

Gi tamiflu når ungene får feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller skal man ha "klarsignal" fra legen først? Minstemann her hadde feber i dag tidlig, men om han har andre symptomer for svineinfluensa vet jeg jo ikke - han kan jo ikke si ifra! Da han hadde temp på 39 lekte han litt, men på 39,5 var han helt slapp - hjalp fort med paracet. What to do next?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det med mindre jeg var helt sikker på at det er svineinfluensa.

Tamiflu har noen ekle bieffekter. Flere (voksne) jeg kjenner som mener de foretrakk influensa framfor å være så kvalme og rare som de ble.

Du har 48 timer fra influensasymptomene melder seg til å begynne behandlingen. Hva med å ringe fastlegen og sjekke om symptomene matcher influensa?

Skrevet

hva slags ekle bivirkninger er det? Her går hele huset på tamiflu, jeg har påvist svineinfluensa (via blodprøve) og tro meg , sykdommen er værre enn tamiflu. Ingen her fikk bivirkninger av den.

Skrevet

Men gutten er bare 1,5 år og har ikke språk - det eneste jeg vet er at han har feber. Og med mindre ungen er dausjuk vil de vel ikke ha inn folk med influensa hos legene, eller?

Mannen min har vært på apoteket å "lagt inn søknad", så får vi se hva de mener der.

Skrevet

Minste her er også bare 1,5 og hun fikk Tamiflu av legevakta tvert hun fikk feber... men det var nok mye pga meg også da som var garantert hadde det.

Skrevet

Mannen min ringte nå og hadde fått, men nå blei jeg plutselig usikker....aaaahh!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...