opsi fødeklar Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Og spesielt dere som har morkaka liggende forran?
2010 Mammaen Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jeg fikk høre den 11+5. Vet ikke hvor morkaken ligger...
Nikki 75 Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Tror jeg var 15+1 da jeg hørte den hos jordmor... Hørte ikke noe i uke 11.
bettyliss Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Morkaken er kaken til mor:) hehe. Nei den er nok ikke det du!
opsi fødeklar Skrevet 5. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2009 Den er nok ikke hva?? Jeg har morkaka liggende forran og i dag er jeg 15+5 og legen slet med å høre hjertelyden. Han hørte den såvidt, men den var for svak til at doppleren registrerte den.. Ble skikkelig bekymra jeg, men han sa det ikke var grunn til det?
Gjøkeredet③ Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Hørte den hos jordmor 16+2. Men nå skal det legges til at det var første gang den ble hørt etter... Men har hatt et par ULer for å estimere en termin, så visste at alt var greit inni der liksom!
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 15+4. Men vet ikke om den ligger foran, prøvde å høre i uke 12+4, da fant vi ingen ting, så det er nærliggende å tro at den ligger foran. Pluss at jeg ikke har kjent noe ytre spark enda heller, og med 1. så kjente jeg det på 14 blank, og da lå den ikke foran.
termin 18.05.10 *overtid* Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Eg var inne hos legen første gang i uke ni, og fikk beskjed at det var ikke noe vits at jeg kom tilbake før etter ultralyd. Så med andre ord, så får ikke eg høre hjertelyd før i uke 17. Eg er nå i uke 13, og lurer på om eg skal ringe til en jordmor for å få en time. Forrige gang eg var gravid, Hadde jeg ikke en time hos jordmor, var kun hos fastlegen min.
Tantrum Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Jeg har morkaken liggende foran og hørte hjertelyd hos lege i uke 6+3 Da var det bare to hjertekamre, men de dunket og slo! Og siden den gang har jeg hørt det hver gang jeg har vært hos han (dvs tre ganger). Er i uke 20 nå. Men jeg har enda ikke kjent at babyen beveger seg, men på UL kan man se at den er hard angrepet av ADHD for den er helt vill der inne..... Kanskje jeg bare skal være glad for at jeg ikke kjenner det enda??? Kommer sikkert en dag da jeg tenker "pokker ta den ungen, ligger aldri stille" =) Er liksom bakdelen med å ha morkaken foran, men fordelen er jo at den tar av for mange harde spark....
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Tantrum, ikke for å være dust, men tviler sterkt på at du hørte hjertelyd med doppler i uke 6+3, MÅ ha vært med UL apparat i såfall!!!
Tantrum Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 Fikk ikke med meg at jeg måtte ha hørt hjertelyd med doppler for å kunne svare, så ja det var med UL hos lege. Ikke brukt noe dopler, men skal lese nøye neste gang jeg svarer Fikk egentlig bare med meg det der med "hørt", "hjertelyd" og "morkake foran", jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå