Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 De sier at vi har 1,2 millioner pakker med Tamiflu, og at dette ikke vil gå tomt fordi man ikke forventer at så mange blir syke. Jeg skremmes av naiviteten til de som styrer denne pandemiplanen. Tror de virkelig at alle de som tropper opp for å kjøpe medisinen er i risikogrupen eller har influensa? Ok, man må fylle ut et skjema hvor man sier at man har eller har hatt influensasymptomen.. eller at madamen ligger hjemme med influensa. Men hvem skal verifisere dette? Folk kjøper i tilfelle sykdom som en effekt av mediehysteriet. Dette fører til at hvir jeg eller barnet mitt blir syke om noen mnd så får vi ikke medisin, og tilbake står himmelfalne politikere som ikke på sitt bare liv kan forstå at det kunne bli tomt for medisin. Hvor mange her inne har for eksempel sikret seg medisin uten å være syk?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 jeg var på apoteket idag for å hente ut AB kur mot urinveisinfeksjon.... det var EKSTREM lang kø der av eldre damer/menn som hosta, nøs og som satt på de få stolene der... ingen hadde munnbind... sukk jeg måtte stå en halvtime- for å få kuren min... syns hele greia har tatt HELT av..!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Ja, det er jo en smittebombe! Når de rapporterer om at det er kaos på apotekene nå når medisinen er reseptfri så vitner det jo om at mange benytter mulighetene som de ikke har hatt tidligere når det var reseptbelagt da.. å snike til seg medisin. Dette skjedde i Frankkrike da det var fugleinfluensahysteri. Det var store oppslag i media om at folk hadde rasket til seg det som var av medisin. Da ble det sagt at her i landet ville vi ikke oppleve dette pga at man ikke fikk medisinen uten undersøkelse av lege. Og nå gjør de altså samme feil midt oppe i panikken. Det er det som skremmer meg, hvorda panikken har tatt dem som skal holde dette under kontrollerte former. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Ja, bare se på den luringen nederst i atikkelen her: http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=582752 Skaffet seg tamiflu bare for sikkerhetsskyld. Hvis alle gjør som han blir det iallefal tomt. Jeg skjønner ikke at han tør å stå frem og innrømme det engang. Og hvor var farmasøyten som skulle dele ut medisiner til di som virkelig trenger det??
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Det er det jeg mener. Når avisa tar en stikkprøve på et apotek, og treffer på en fyr som har sikret seg bare i tilfelle.. hvor mange slike finns det på apotekene rundt omkring? Det sier seg selv at en apoteker ikke har muligheten til å verifisere at kunden henter medisin for en i familien som ligger syk hjemme. Da handler det bare om hvor frekk man er, og jeg er ikke villig til å tråkke over lik for å lure til meg medisin. Det er bare så synd at de åpner for at andre kan gjøre det slik at jeg eventuelt kommer til å lide for ærligheten min. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Ta det med ro. Du får nok medisin hvis du trenger det. Hvis de ser det begynner å bli tomt, så bestiller de nytt lager. Tamiflu er noe de har lagd lenge og det blir ikke produsert etterhvert slik som vaksinen blir. Den ble produsert og godkjent for veldig kort tid siden og de klarer ikke å lage nok til alle som vil ha. Dette gjelder ikke for Tamiflu. Tamiflu får vi når vi trenger det. Slapp av. Jeg synes noen og enhver er litt hysteriske nå....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Da fugleinfluensaen var en trussel økte de produksjonen av Tamiflu fra en til fem fabrikker. På den tiden var det ikke laget nok medisin til at alle land kunne fylle opp lagrene sine igjen. Kanskje er dette endret nå hvis de har opprettholdt produksjonen i mellomtiden. Det er i ale fall en ting som er sikkert, og det er at legemiddelindustrien tjener FETT på det hysteriet som media skaper. Kanskje Dagbledet får noen golfturer av Tamifluprodusenten? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå