Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #26 Skrevet 10. november 2009 Ja, enig med det mennesket oppi her som skriver at skolene ikke er dårlige. De er ikke det! Her er flotte skoler. Og ungdomsmiljøet er IKKE hardt. (Jeg er selv 20 og har ganske så nettopp vært igjennom det) Det var kanskje hardt tidligere, men times have changed! Her er forresten også masse flotte kafeer og restauranter hvis man ønsker den livsstilen. Er flere ganger i uken på kafe-treff med venninnene mine. Til og med er her flere å velge i! Harstad er ikke så lite som flere vil ha det til. Og ja, Narvik er en grusomt fæl by i forhold til Harstad. Og narvikværingene er sæææære mennesker.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #27 Skrevet 10. november 2009 Heihei, jeg har selv hatt halve oppveksten min i harstad, så har fått oppleve byen både som barn, ungdom og voksen ( i den grad jeg er "voksen" nå, er 21..) Synes det var flott og vokse opp der, og med mindre noe overbeviser meg kommer vi til å flytte tilbake dit om noen år for å la barna våre vokse opp der. Trygg by, litt sånn bondelandet møter suburban, + en helt brukbart stor by med cafèer, butikker og uteplasser. Har selv gått på flere skoler der, og senere jobbet på skole, og i ganske mange av barnehagene, og jeg vil som sagt gjerne la mine bare vokse opp der. I ungdomstiden med festing og det som værre er, er det helt greit i harstad. mine favorittplasser er vel borte nå, men det er jo fullt ut en fin by uansett. hardt ungdomsmiljø vet jeg ikke, men det er ikke noe problem å få problemer for å si det sånn....alt etter hvilke interesser man har, men harstad er faktisk en by med veldig mye narkotika i forhold til størrelsen. men ikke nødvendigvis noe du ser på gata. det jeg merker best med å ha flytta fra byen, er mangelen på rykter=) det er vel rykteflom overalt, men igjen syns jeg harstad har spesialisert seg på emnet, det er en passelig liten plass, og vet du ikke helt hva du driver med, garanterer jeg at resten av byen vet det:) men alt over er det mest positivt å si om byen, og jeg kan anbefale deg å flytte dit=)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #28 Skrevet 10. november 2009 « Harstad, byen måsene flyr på rygg over» Harstad er sammensatt av to ord: Hars og Tad, og oversetter man disse ordene fra harstisk til norsk, får vi ordene Harsj og Ta. Og bytter man da plass på disse ordene, får man Ta Hasj, som igjen forteller om hjørnesteinsbedriften i byen. Nemlig hasjproduksjon. (enkelte hevder også at Tad er en harstisk forkortelse for Tard (Retard) vi får da Harsjtard, som også sier mye om innbyggerne og hjørnesteinsbedriften deres. Denne striden har oppstått grunnet Harsjtardenes no dårlige ordlag) Harstad regnes også som en svært alvorlig ærekrenkning. Kaller du noen fra spesielt Narvik for en Harstadværing, kan du risikere å bli idømt til livsvarig programutvikler for Microsoft med tilsvarende lønn som en godt ubetalt polakk. Harstadværingene har i mange år ment at byen burde fått bruke navnet ”Nordens Paris”. Fordi dette navnet er allerede i bruk av en annen by, markedsføres Harstad som ”Nordens Evenskjer”. Årsaken til at byen bør få bruke navnet ”Nordens Paris” er at Harstadværingene lider av Napoleonskomplekset (eller Napoleonssyndromet). Termen beskriver vanligvis folk som overkompensere et innbilt handikap ved en sykelig vektlegging av andre aspekter ved personlighetene. Harstadværingen lider også av tilstedeværelsen av hele eller deler av et ekstra 21. kromosom, og Tourettes syndrom, som oftest fører til utrop av obskøne ord eller sosialt uakseptable og nedstettende bemerkninger (Koprolia). Dette betyr at Harstadværingen er dum, med en storkjæft ute av kontroll, med svært dårlig humoristisk sans. En gjennomsnittslig harstadværing ser liten ut i mange forskjellige farger, er veldig klissete og kalles ofte for seigmenn. Alle harstadværinger starter sitt liv i seigmenn-fabrikken til Nidar før de sendes ut til Harstad som hasjprodusenter. Det var litt om Harstad. Og velkommen til Narvik skal du være:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #29 Skrevet 10. november 2009 Neida den e der.. og jaa e svindyrt, men den glimte no tel innimella me goe tilbud:) Forresten så har d kommen ny vei fra campinga og inn t sentrum, så næste gang du e me vogna kan du gå nede me elva på null komma niks...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #30 Skrevet 10. november 2009 Takk for at du beviste mitt poeng om at Narvikværinger er sææære mennesker
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #35 Skrevet 14. november 2009 Og coop obs i Harstad er da vitterlig ikke den eneste i Nord-Norge...lol... Henger meg opp i detaljer her Det er i Tromsø og iallefall. Rett skal være rett.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #36 Skrevet 15. november 2009 Ville aldri flyttet nord om jeg var deg. Mye dop, mobbing og ikke glem mørketiden. Helt forferdelig er den!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #37 Skrevet 15. november 2009 Her vurderte vi byen, men det var før vi tok turen opp dit. Greit å være der en kort ferie, men å bo der= aldri! Har fått inntrykk av at alle Harstadværinger har vært innom hasjbruk (uten at det har noe med navnet på byen), og at det ellers er mye narkotika der. Lett å skli ut og havne i feil miljø, og da er du stemplet for alltid. Greit at Narvik er en mindre fin by, men Harstad er ikke så mye bedre. Minner om en havn man "stopper innom" for å levere noen varer, før man seiler videre til finere plasser... Mørketiden er koselig, og Harstadværinger er hyggelige mennesker, men det er også det eneste positive jeg har å si.
Joyfull Skrevet 8. april 2010 #38 Skrevet 8. april 2010 Nei vet du hva! Dette innlegget MÅ være skivd av noen for å provosere, noe annet kan jeg ikke skjønne!! Det er det værste jeg har hørt!!!! Alle Harstadværinger har vært innom hasjbruk? Vet du egentlig hva du snakker om? Ta turen til Oslo, så kan du jo vurdere om det er mye narkotika i Harstad kontra alle andre byer i Norge egentlig! Harstad er en NYDELIG by, og det er absolutt ikke mye narkotika, mobbing osv i forhold til resten av landet! Har selv bodd i Oslo/ Porsgrunn store deler av livet, men har nå valgt å ta med meg min samboer, som er sørfra å flytte til Harstad. Vi begge trives KJEMPE bra, og angrer ikke et sekund for at vi valgte å bosette oss i Vågsfjordens perle, Harstad!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå