Gå til innhold

Dere som har barn mellom 1 og 2 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags middagsmat pleier dere å gi barna? og spiser de selv? Min holder på å få noen jeksler, men vil ikke gi mat som er for vanskelig å tygge enda, siden jekslene ikke er kommet så godt opp enda.. hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstemann er 14mnd og har begynt å bli flink nå.

Han spiser stort sett det samme som oss, med visse variasjoner. Hender jeg tar mindre krydder osv til ham. Det er mye potet/ris/pasta, blomkål/gulerøtter/brokkoli, minimais, paprika, agurk, osv. På kjøttsiden er han glad i kylling filet. Ellers spiser han kjøttkaker, pølser, fiskeboller, seibiff.

Har prøvd å gi ham litt av hvert på tallerken og la ham spise selv, men da går tallerken veggimellom. Så han har 2 tallerkner, 1 som jeg har med alt på og 1 som han får 1 og 1 bit på. Da spiser han fint, iallefall til han er mett. Da putter han i munn, tygger og spytter ut..

Skrevet

jenta vår er 17mnd og spiser selv, hun har 6 tenner så vi må knuse mye av maten, men hun spiser det vi spiser

Skrevet

Jenta vår spiser ikke så bra og er litt skeptisk til ny mat. Hun spiser best når hun får den kjedelige boksmaten, men vi prøver å vende henne til vår mat. Derfor gir vi henne av og til boksmat til middag for så å la henne småsmake ved middagen vår denere. Andre dager spiser hun med oss og da får hun greie seg med det.

Skrevet

Og hun spiser stort sett alt selv (15 mnd)

Skrevet

1 år og 7 mnd, spiser det samme som oss og spiser selv.

Skrevet

Gutten min er 21 mnd, og han spiser alt vi spiser. Spiser for det meste selv, jeg bare hjelper til innimellom hvis det går litt tregt. :)

Skrevet

1,5 år 12 tenner

Spiser endel selv, men må mates også for å bli skikkelig mett.

Har spist mye av det samme som oss før, men er nå blitt vanskelig. Vil ikke smake, spytter ut osv. Nekter bla å smake på ting hjemme som hun gafler i seg i barnehagen samme dagen. Så for tiden går det veldig mye i 3 av smakene til småfolk.

Ellers div gratenger, pølser, fiskekaker.

Men hun sitter ved bordet sammen med oss og pusle med sitt. Forsøker å lokke hennet il å smake.

Skrevet

Gutten min er 2 år og 1mnd å spiser akkurat det samme som meg. Han spiser helt selv. :)

Skrevet

det samme som vi spiser, men rent kjøtt er ikke så lett enda.

må kuttes i svært små biter.

Skrevet

Jenta mi er 16 mnd og spiser det vi spiser. Selvfølgelig ikke biff og koteletter siden hun kun har 7 tenner, null jeksler.

Hun har aldri likt babymat på glass, slik var det med storebror også.

Måtte le da sambo serverte henne biff.

Spiser vi kjøtt som hun ikke klarer å tygge så lager vi noe annet til henne, f.eks fiskepudding.

Hun spiser all maten sin selv.

Skrevet

Snart 16 mnd. Spiser alt vi spiser, liker ikke glass så det har dun ikke fått på lenge. Hvis vi har koteletter skjærer jeg den opp i små biter til henne. Hun spiser selv, skal ihvertfall ikke mates, men bruker skjeen lite, er best med fingrene :)

Skrevet

21 mnd, og spiser det vi spiser. Hun har egen tallerken, og egen gaffel, og spiser på egen hånd. Slik har det vært i flere mnd nå.

Skrevet

21 mnd, spiser alt vi spiser og har egen tallerken,gaffel og spiser selv, får ikke lov og hjelpe... det har han gjort hvertfall det siste halve året... :):)

Skrevet

jente på 16 mnd, spiser det vi spiser og spiser selv. Deler det i biter, så sitter ho med skje og gaffel. Men må innrømme at ho er veldig glad i å bruke hendene.

Skrevet

Hun er 16 mnd, spiser stort sett alt vi spiser og spiser selv:-)

Skrevet

Lillegutt på 19mnd spiser alt selv. Er blitt en liten rakker med gaffelen og gumler i seg risen, og det han ikke klarer å få med seg på gaffelen tar han med fingrene;) Han spiser så og si alt, men kylling med pasta og laks med hjemmelaget potetmos er favoritten:)

Skrevet

hun er 16 mnd og har foreløpig bare fortenner. Spiser jamt over akkurat det samme som oss, kanskje med litt mindre krydder dersom det er sterk mat.

Hun elsker kylling og ris, og kjøttkaker med brun saus - da kan hun spise til hun triller :P

Spiser det aller meste selv, det blir litt søl ja, men hun VIL spise selv og nekter å la seg mate med mindre det er "umulig" mat... Hender også hun protesterer høylydt fordi hun ikke har samme bestikk som oss voksne, så vi har vært pent nødt til å la henne ha både kniv og gaffel, og dessuten la henne forsøke å smøre på skiva selv :P

Hun spiser greie biter med de tennene hun har, men er det mat som krever litt tygging så vil hun helst ha den oppdelt i "svelgbare" biter.

Skrevet

Har spist det samme som oss siden hun fylte året.

Vi kutter det opp i biter til henne så har hun ordnet resten selv. En del kan havne på gulvet, men slik er det nå bare i starten.

Hun er over to år nå og holder på å få jekslene sine. Har ikke engang tenkt over at de har manglet jeg da.

De spiser nå en del mat før de i det hele tatt får tenner også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...