Gå til innhold

Hva skal jeg lage til middag....?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prinsessefisk.:)

Legg laksefileter i folie, dekk med masse kuttede grønnsaker, purre, løk, paprika, gulrot, brokkoli, alt som er godt. Ha smør/margarin innimellom. Lukk pakken godt og stek på 150 grader 20-30 min. Kok ris med grønnsakbuljong. Lag gjerne saus til, men er kjempegodt uten. Billig og nam!

Skrevet

Middagen her i dag: Kalkunfillet. Har helt rått kalkun bryst fileet som jeg bruner i panna med pepper, cilli krydder og salt og setter inn i ovnen i et illfastfat med vann og litt mer krydder/løk/gullerøtter/purre for å ha til kraft til saus. Settes på 180 grader i ca 45 min. snur fileeten etter halve tiden. skal ha hjemmelagde potetbåter med havsalt og pepper. (bare å skjere poteter i båter, gjerne med skallet på husk bare og vaske nøye om du er gravid.) litt olje og strø grovt salt og pepper over. Lag saus av krafa eller om en vil ha en enklere versjon: Peppersaus/kyllingsaus/fløtesaus. server med hvitløksbrød og salat! NYDELIG!!

Lettere forslag: spagetti og kyllingfileet som er strimlet med peppersaus over.. Faktisk veldig godt, fort gjort og godt med salat inntil også..

Skrevet

Toro tomatsuppe med kokt egg, ekstra makaroni og mozarella ost til å strø på toppen. Med varme, grove rundstykker. Mmm... superenkelt, raskt og godt!

Eller gratinert blomkålsgrateng etter anvisning på Toro-posen for kremet blomkålssuppe. Med stekt bacon, salat og hvitløksbaguetter. Kanongodt!!

(.....ja jeg sponser Toro endel kan du si.... ;)

Skrevet

Eller bakt potet m/tacokjøttdeig el bacon om du vil ha noe ekstra godt.

Bak en stor potet per person penslet med olivenolje og litt salt i ovnen på 250 grader i ca 1 time. Åpne poteten og ha i en skje stekt tacokjøttdeig (mager går fint!) el bacon, mais, salsa, løk, rømme og topp med ost. Tilbake i ovnen til osten er smeltet. Server med salat. Mmmmmmmmmm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...