Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg er i en veldig dårlig periode nå, men er redd legen min ikke kommer til å ta meg på alvor og at hun vil bagatellisere det. Den forrige legen min gjorde dette, noe som resulterte i at hun ikke så det nødvendig å sykmelde meg.. Jeg stortuta hos legen og hun bagatelliserte det slik at jeg følte meg som en hypokonder der jeg satt... Greia er at jeg føler meg sliten konstant! Er mye alene på kveldene, og gleder meg til å legge ungen slik at jeg får alenetid, samtidig som jeg føler at jeg ikke får nok tid med h*n... Jeg føler virkelig at jeg trenger tid alene for å hente meg inn, har mye vondt i hodet, er slapp og vondt i magen. Og en dårlig følelse inni meg... Vanskelig å forklare. Hvordan skal jeg legge frem dette for legen for å bli trodd? Huff dette ble kanskje usammenhengende og sytete, men er virkelig redd for å gå til legen.....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Ingen?? Nå ble jeg ikke akkurat mer oppløftet...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Alternativet til sykemelding er vel at du får hjelp, terapi eller medisiner. Sykemelding alene vil dessverre neppe gjøre deg bedre. Kanskje du kan be halv sykemelding, slik at du kan bruke tiden til behandling, trening og andre ting som kan hjelpe deg på bedringens vei. Vil også anbefale deg å få tatt jernlager status og sjekke om du har nok B-vit. På depresjon hjelper dessverre ikke hvile noe særlig, det kan tvert imot forverre problemet. Hilsen en med svart belte i depresjon /angst
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Takk for svar... Føler ikke at jeg klarer å være engasjert på jobben, føler meg utenfor og sitter mye alene, med egne oppgaver. Dette gjør meg deprimert også... Takk igjen HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Du trenger terapi, det hjelper! Kognitiv terapi er veldig effektivt. Prøv å få hjelp nå før det blir verre. Når man er deprimert han man også en veldig depressiv tankegang, og tenker det verste både om seg selv og det som skjer rundt en. Ønsker deg lykke til. Klem
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Takk! Men hvordan skal jeg få legen til å forstå at det faktisk er litt ille og at jeg ikke er hypokonder??? Hvordan skal jeg legge det frem? Er så redd for å bli avvist igjen, og begynner veldig lett å gråte for tiden... HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 gråt om du må, da vil oxo legen se at du har det vanskelig. en god lege vil se om man er hypokinder eller seriøs... si det som det er, det gjorde jeg. og jeg fikk hjelp. ikke pynt på ting, legg ALLE kortene på bordet!!! god bedring:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Da jeg var deprimert var det ingen annen utvei for meg enn å bli sykmeldt. Jeg klarte ikke jobben min. Noen ganger må man bare ta en pause for å hente seg inn igjen. Det hjalp for meg! Men nå var jobben en stor årsak til min depresjon også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå