Gå til innhold

Besøksforbud på barsel :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får ikke engang søsken lov til å besøke på barsel på sykehuset Buskerud. Skjønner jo at det er for å skjerme i tilfelle smitte, men syns det er kjedelig at de stolte storebrødrene ikke får møte lillesøster før jeg kommer hjem.

Jeg skal ha planlagt ks så sannsynligheten for at jeg blir liggende noen dager er jo relativt stor!

Blæh til hele svineinfluensaen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også veldig skuffet i dag. Har bare 6 dager til termin, og hadde håpet og trodd at barna kunne komme på besøk på sykehuset.

Ungene har gledet seg veldig, så jeg tror vi kommer til å gå for en løsning der jeg tar heisen ned i kantina, eller at de ihvertfall blir med for å hente babyen og meg.

Skrevet

Gjelder ikke besøksforbudet bare inne på avdelingen? Trodde hvem som helst kunne besøke bare mor og barn møter dem på gangen på utsiden?

Tre år siden jeg fødte sist, og jeg er ikke oppdatert på influensatiltakene på mitt sykehus heller, men skjønner ikke hvordan de skal ha barn og mødre liggende der i flere døgn helt alene, uten besøk.....

Skrevet

på sykehuset hos oss er det ikke lov til å ta med babyen utenfor avdelingen pga smitte. ikke engang å møte noen ved heisen.

Skrevet

Der jeg skal føde blir man anmodet om å ikke forlate avdelingen. Hjelper jo lite i forhold til smitte dersom alle pasientene skal fly ut og inn av avdelingen i tide og utide..

Skrevet

Ok, da har vi noe å se frem til:( Får bare dra hjem så snart ungen er ute da....

Skrevet

Her er det ingen småsøsken, så er ikke så fortvilet over at ingen får komme på besøk på sykehuset etter fødsel. Regner med å være veldig sliten uansett + at en ligger ikke inne mer enn 2 dager (hvis ikke komplikasjoner) etter hva jeg har hørt.

Er mer lettet enn skuffet jeg da. Så får besøket komme når vi har kommet hjem.

Skrevet

Så deilig:) Jeg ville bare slappe av og forsøke å få til amming når jeg nettopp hadde født, men det fløy jo familie og svigerfamilie inn og ut og rundt hele dagen, så det var jo bare å sende ungen rundt og akseptere at man fikk hvile og amme på natta. Håper de opprettholder det forbudet så lange at jeg også rekker å hvile litt etter fødsel denne gangen. Å være sosial var det siste jeg ville... :) (er vanligvis ikke noen einstøing altså)

Skrevet

Enig med Gytha Ogg. Kjipt at storebror ikke får komme, men ellers liker jeg de nye reglene. Utrolig deilig å slippe besøk, synes jeg. Jeg regner med at ammingen kommer til å bli en utfordring også denne gangen, så da kan jeg konsentrere meg om det istedet for å underholde familie og venner.

Skrevet

Akkurat det samme tenkte jeg, at jeg ville være utslitt, men jeg var full av energi, i strålende humør, og sjeleglad for de timene med avbrekk i form av besøk hver dag.

Resten av tiden sov stort sett sønnen min, mens jeg kjedet meg, og dro hjem et døgn før tiden:)

Skrevet

Får da vaksinerte søsken lov å komme på besøk? Jeg kunne godt tenkt meg besøk iallefall av mamma, pappa og storesøster. Og de er alle vaksinert. Noen som vet om reglene er annerledes da?

Skrevet

Nei, det er kun 1 pårørende som får komme på besøk (f.eks pappa til barnet).

Skrevet

jeg synes også det er bitte litte granne trist, kommer til å savne elstemann noe innmari de dagene jeg er på sykehuset. skal ha planlagt ks om 9 dager så kommer nok til å være innlagt en 5 dager.

men samtidig er jeg så livredd for smitte og er skikkelig hønemor, så jeg synes det er veldig, veldig bra at de er så konsekvente. det er jo kun for å beskytte oss at de er strenge på det. så velger å fokusere på at jeg kommer til å få god tid til å bli litt kjent med vesla og til å komme godt i gang med amming. det med å kjede seg...... det er vel mulig å forbrede seg litt på det. ta med filmer, blader, bøker. det er vel ikke verdens undergang om tiden går litt langsomt de første dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...