Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

Må bare høre om det er flere i samme situasjon. Sitter nå her i uke 15, og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Utenom at buksene mine kanskje har krympet litt ;-) Det er vel slik at man sier at 2 trimester er den deilige perioden, men det hadde jo vært deilig å kjenne litt liv snart.

Når begynte dere å kjenne liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme følelse som deg :-) Ingen kropslige symptomer på graviditeten foruten litt voksende mage, som ikke ser gravid ut så tidlig. Litt ekkel følelse, og ofte lurer man på om alt er bra...

Men sånn har jeg hatt det i alle svangerskapene. Er deilig når man begynner å kjenne de første sparkene, selv om jeg egentlig ikke følte meg noe mer gravid da heller. Var bare en bekreftelse på at det var liv og det er jo godt! Føler meg ikke gravid før magen er godt synlig og mamma klærne kommer på jeg da ;-)

Når du kjenner liv er jo veldig forkjellig, men de fleste begynner vel å kjenne noe fra uke 16 og utover. Kanskje ikke før uke 20. Noen kjenner jo nesten ikke liv i løpet av hele svangerskapet og får hyppigere oppfølging. Er ingen fasit! Er du førstegangs så er det ikke sikkert at du er like klar over at det er spark du kjenner.

En deilig periode du går inn i. Gled deg over underet :-) Og lykke til!

Skrevet

tusen takk for det hyggelige svaret ditt - godt å høre at det er flere som har følt det samme! Blir godt å komme meg på ultralyd i uke 19.

Lykke til du også!

Skrevet

Jeg er i 22. uke, og kjenner ennå ikke noe særlig til liv... Kjenner noen sprell/bobler som jeg går ut fra er lillegutt, men kan ikke si det helt sikkert.

Synes egentlig det er fryktelig dumt, men det var nå en stor og livlig gutt vi så på ultralyd for 10 dager siden, og da så vi også at livmoren ligger på framsiden, slik at den fungerer som en støtdemper...

Men magen har vokst seg mye større de siste par ukene, så jeg SER i alle fall gravid ut omsider, og jeg går nå ut fra at jeg snart får kjenne litt mer også...

Skrevet

jeg føler meg heller ikke gravid ,uten om magen som er der...tror den følelsen kommer når jeg føler noe bevegelse.

men det var litt spess når jeg slappet av i senga en dag,så kjente jeg ett eller annet rart,kunne sammenligne det med en høygravid katt når man kan kjenne et av beina og tilogmed "klørne" stryker over ...men etter det har jeg ikke kjennt noe :( ...gleder meg til det jeg da:)

Skrevet

Hei..

Jeg har akkurat passert mine magiske 12 uker, og har de siste ukene vert sykemeldt fordi jeg har vert så sliten og vert plaget med mye kvalme og dårlig matlyst..

Denne uken føler jeg meg mindre kvalm, men fortsatt en del trett og sliten..

Nå har jeg begynt å lure på om det er noe som vokser der inne eller ikke.. Synst ikke jeg har fått noe som ligner på mage.. Har jo litt ekstra rundt magen fra før, så kan jo hende det er derfor det ikke er så merkbartennå.. Men prøver å trykke og kjenne på magen når jeg ligger på rygg, men kan ikke kjenne noe der inne... Burde det ikke være mulig å kjenne at det er noe der inne nå etter hvert??..

Er litt utolmodig etter å få bekreftet liv der inne... Har lege time på madag, men er usikker på om han kommer til å høre etter fosterlyd allerede da.. Da er jeg 12+6..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...