Gå til innhold

Hadde dere gitt tamiflu i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på apoteket for å kjøpe slimløsende til 8-åringen her. Begynte med feber tirsdag kveld, vondt i kropp, hodet, følte seg tung i brystet og hoster. Hadde i går opp mot 40 i feber, i dag lå det på nesten 39 (men har jo fått paracet).

Hun på apoteket mente han burde ta tamiflu. Hva tenker dere?

Synes det er så vanskelig siden vi ikke vet sikkert hva det er, influensa eller bare vanlig forkjølelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er vanskelig å svare, men jeg ville ihvertfall kontaktet fastlegen før jeg hadde gitt Tamiflu.

Skrevet

Men nå skal jo apoteker ha fått opplæring ift hvem som trenger eller ei for å få vekk det største rushet hos fastleger...

Var hos legen selv i går og nevnte det for legen. Han mente det ikke kunne være influensa hvis feberen gikk ned med paracet (og det syntes jeg hørtes litt merkelig ut). Ellers måtte han ha vært i direkte kontakt med noen som hadde fått PÅVIST influensa (noe som er vanskelig siden de nesten ikke tester) eller måtte vi ha vært i utlandet hvor influensaen er utbredt i løpet av de siste 2 ukene (noe vi ike har vært...utenom at det er utbredt i Norge og nå).

Så jeg følte svaret til legen var så rart, at jeg i alle fall ikke ble klokere, hehe;)

Skrevet

Feberen man får av svineinfluensa forsvinner med paracet ja, så der er lege heeeeeeelt på jordet. Har selv avlagt positiv svineinfluensa blodprøve og fikk masse paracet på sykehuset for holde feberen litt nede...

Skrevet

Har en liten gutt i risikogruppen som ikke kan få vaksine ennå pga ørebetennelse. Legen hans skrev ut Tamiflu til meg da vi var der, og jeg fikk beskjed om å gi det hvis han plutselig fikk høy feber og influensasymptomer. Jeg har kjøpt det inn i tilfelle. Har ikke lyst til å ta noen sjanser, så jeg tror jeg ville gitt..

Skrevet

Ja absolutt! Med en gang, tamiflu skal gis innen 2 døgn etter symptomdebut!

Skrevet

ja, det er det jeg har fått med meg...så må liksom bestemme meg kjapt, hehe;)

Har en gutt på 5 år med astma også (som ikke har fått vaksinen enda, skal få den i ettermiddag) så er gjerne greit å gi tamiflu nå til han som har det...og håpe at det evt går fortere over og at nestemann ikke smittes!

Skrevet

Uten tvil!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...