allabarna Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hei! Jeg hører så mye foskjellig i fht. hva som er best ang. trening i svangerskapet. Noen sier man kan trene så lenge kroppen holder mens andre sier at spinning er uheldig fordi man blir overopphetet. Hvordan gjør dere det jenter?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Spinning er kjempebra i svangerskapet siden det ikke er noe særlig belastende. Men jeg har hørt at man bør holde seg til lavpulstimene (65-75% av makspuls) og passe på å få i seg nok væske under og etter trening. Jeg har trent spinning frem til nå, men har fått bekkeløsning og skal prøve meg litt frem i fht trening fremover.
Fifrildi Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Spinning er fantastisk for gravide! Du trenger ikke være redd for å miste balansen, skyve bekkenet vondt til siden eller stange i sidemannen Hold intensiteten på et lavere nivå enn du ellers ville hatt det, ta på singlett og ta med to flasker vann. Man KAN bli overopphetet, men det er mest hvis man overdriver intensiteten eller ikke drikker nok. Lytt til kroppen og ha det moro! Jeg skal på spinning i dag og gleder meg Er du i tvil om ting ifht trening kan jeg anbefale Jill Jahrman "Trening for kule mager", den er min guidebok nå for trening mens jeg er gravid (og blir det nok litt etter svangerskapet også).
Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Jeg både spinner, løper og trener med vekter og det skal jeg fortsette med helt fram til fødsel.(vel..løpinga blir kanskje ubehagelig når man begynner å stikke ut da.) mange som ikke har peiling mener at gravide skal sitte helt stille og ikke gjøre noenting(særlig de litt eldre har jeg inntrykk av), men det har både babyen og du selv ikke godt av:) Du kan gjøre alt det ikke-gravide kan, men du får fortere høy puls nå enn før og det må man ta hensyn til. Ha med masse vann og hvis det er vifte i spinningsalen kan man sitte foran den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå