candyland Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 hvilke vitaminerkan man ta for å få sterkere/finere hår? hvilke vitaminer kan man ta for å bli litt mer våken og opplagt gjennom den lange mørke vinteren? og er det noe man kan spise som hjelper på fordøyelsen el forbrenningen??
erteposen + 4 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Vitamin B, eller ølgjær, er kjerringrådet for håret. Det er omdiskutert og det finnes ikke dokumentasjon på at det fungerer: http://www.klikk.no/helse/kosthold/article403041.ece Det finnes ikke en spesiell vitamin som gir mer energi, men en må få dekt inn alle. Et kosthold rikt på antioksidanger og riktig fett er viktig for energi nivå og helse. Mange anbefaler en blanding mellom rosenrot og ginseng for å få mer energi, om du får i deg nok vitaminer gjennom kostholdet. D-vitamin er veld et en mangler mest i Norge. Min kjære far, som er lege og svært positiv til naturmedisin som fungerer, bruker ginseng og rosenrot om vinteren. Det rådet jeg har fått for å øke/holde oppe forbrennelsen, som går treigere fra 26 år, er å ta tran eller spise mye fet fisk, trene styrke trening (mest effektive er å øke muskelmassen som vi mister fra 26 år. Det er årsaken til at forbrenningen gå ned), spise godt med proteiner, sunne karbohydrater, fiber og mange, små måltider. Kanskje ikke helt svaret du var ute etter, men i alle fall det jeg fikk forklart når jeg fikk en stoffskiftesykdom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå