nr.3 :) Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Nå får ikke engang søsken lov til å besøke på barsel på sykehuset Buskerud. Skjønner jo at det er for å skjerme i tilfelle smitte, men syns det er kjedelig at de stolte storebrødrene ikke får møte lillesøster før jeg kommer hjem. Jeg skal ha planlagt ks så sannsynligheten for at jeg blir liggende noen dager er jo relativt stor! Blæh til hele svineinfluensaen:(
tuppa m nr 2 på vei 14.11.09 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 ja er slik på vårt sykehus også.kunn fedrene som får komme.hadde jo sett fram til at store søster skulle komme å kike på babyen.men slik blir det da ikke.hele svineinfluensa har ødelagt så mye med tanke på for imot vaksinen å nå dette.:=(
gutt060606&jente010110 Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 leste en lapp på sjukehuset i dag da egvar på kontroll , og der sto det at bare en person får komme på besøk, og kun denne personen kunne komme andre dager...håpte storebror kunne komme på besøk eg da når vesla kommer...håper det forandre seg til eg skal fø...
Mamma til mine 3 Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Vet du når de startet med besøksforbudet på sykehuset Buskerud ? Tror det må være ganske nytt, kjenner en som fødte der rett før forrige helg, og storebror var på besøk på lørdag. Litt trist for storesøsken at de ikke får komme på besøk, men heller det enn syke babyer da
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Død over svineinfluensaen... Den er ikke så farlig som den høres ut og likevel er hele Norge hysteriske...... JEG ER SÅ SHIT LEI Svineinfluensa!! Særlig ettersom Tamiflu nå kan få kjøpes på apoteket uten å ha med seg resept. Jobber i apotek. Himla irriterende sykdom..
ls83 Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 de begynte med det denneuken. tror det var påtirsdag..
prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Jeg er høygravid (20 dager igjen til termin) og har hatt svineinfluensaen.. og det er ikke "bare" til å spøke med.. har hatt netter hvor jeg nesten ikke har sovet noe i det hele tatt da jeg har ligget og konsentrert meg om å få luft ned i lungene.. tett som FY i brystet, men det skal sies at jeg har fått lungebetennelse også (noe som svineinfluensaen lett drar med seg, så lenge man er i risikofaktoren) men jeg Unner absolutt INGEN å få denne sykdommen i den grad jeg har fått den i allefall... MEN nå skal det også sier at mann og barn har hatt det, og mannen min har knapt vært syk, dattera mi har hatt veldig høy feber, men ikke lengre enn nesten to dager med feber.. så feberen gikk fort over.. men hun er veldig slapp og hoster som en konge enda.. Så den behøver ikke være skummel eller farlig i det hele tatt for de som er normalt friske og oppegående, nei Jeg syntes også det er suuper kjedelig at det er besøksforbud på sykehuset men jeg vil heller at avd. er uten svineinfluensa enn at lille gutten skulle blitt smitta når han bare er noen få dager gammel så jeg skjønner jo godt at det er besøksforbud selvom det er driiiit kjedelig for oss som har barn som skal bli storesøster eller storebror for første gang!!! Jenta mi gleder seg helt forferdelig og bare venter seg ihjel på at babyen skal komme ut! så vi får bare håpe vi kommer raskt hjem alle sammen!!!! )) det her ble veldig myye og veeldig lang.. (var ikke helt meningen)
Theagullet Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Ingen kan vel nekte dere å ta babyen med ut av barsel på sykehuset og møte venner & familie eks i lobby eller annen avdeling..? Men det blir jo på eget ansvar og risiko for ungen hvis du ikke har vaksinert deg mens du var gravid..
Sissel L. Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Da kan man jo dra smitte tilbake på avdelingen. Fikk klar beskjed på Ringerike om at dette ikke er greit. Tror det er viktig å respektere forbudet. Det viktigste er helsen til de nyfødte. Husk at det kan være premature babyer også som ikke tåler så mye. Familie og venner kan hilse på etter 2-3 dager når man kommer hjem. Selvfølgelig er det trist at søsken og besteforeldre ikke får hilse på med en gang, men babyens helse er tross alt det viktigste.
pusejenta2 Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Syns det er helt greit at de kan vente til man kommer hjem.Herlighet det er snakk om noen få dager.Istede for smitte hele barselsavd.
Lacey*har fått erta Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Ja, det er kjipe greier, men så må man bare finne seg i det da Jeg hadde håpet å ha besøk mens jeg var på barselhotellet slik at jeg "fikk unna" det der hvor folk ikke er så lenge. Nå blir det jo heller full storm med folk som skal komme når vi kommer hjem, og da blir det mer til at man må varte opp og folk blir gjerne myyyye lenger på besøk fordi de ikke har evne til å se at en time kanskje er nok.. ( i allefall min svigerfamilie) Dermed blir også søsken lett litt "nedprioritert" når man kommer hjem, stakkars...
mirremamma Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 ja da var d besøksforbud på vår fødeavd her i lille Brønnøysund også....er 4 uker t eg har termin å e spent på om d fortsatt e sånn da.. men skjønne veldi godt koffør d blir sånn, d e jo før mor å barn sitt aller beste. Vi har å ei som ska bli storesøster så d e litt kjiipt at ho ikke får kom å se lille nurket, blir vel ikke til at e blir så mange dagene på føden før e drar heim t familien(hvis ailt e greitt ja).....
b77h Skrevet 8. november 2009 #13 Skrevet 8. november 2009 ja, vi bør jo bare være kjempeglade for at de gjør det de kan for å unngå smitte på barselavdelingene. Og om familie får sett nurket på dag 2 eller på dag 4-5 hjemme må nå være det minste problemet....
Annikka Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Synes i aller høyeste grad at besøksforbudet er fornuftig, men det hadde vært artig å vite om de slakker litt på tiltaket dersom folk kan forevise vaksinasjonsattest. Noen som har hørt om det?
glory78 Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Syns det er helt greit at man ikke får ta i mot besøk på barsel.. Det er snakk om et par dager, så reiser man jo hjem...og kan ta imot alt besøket man bare ønsker. For meg, som førstegangsfødende, er det viktig at lillegutt ikke blir smittet på sykehuset.. Ønsker også å benytte den lille tiden man får på sykehuset, til å hvile, lære ammeteknikken og bli litt "fortrolig" med den lille nye personen i familien...UTEN å måtte bekymre meg om svineinfluensasmitte...
The Bad Gal Skrevet 9. november 2009 #16 Skrevet 9. november 2009 Noen som vet om dette gjelder på Bærum også?
milla75fikk en gutt Skrevet 9. november 2009 #17 Skrevet 9. november 2009 Det burde gjelde alle sykehus og det bør respekteres! Selv om man selv tåler sykdommen godt og tar sjangsen på å utsette sitt eget barn for smitte, kan man risikere å smitte andre på avdelingen som kan bli alvorlige syke. Man må være litt solidarisk og ikke bare tenke på seg selv og sine egne ønsker. Selv om man synes folk er hysteriske osv bør besøksforbudet respekteres. Det tror jeg alle forstår.
The Bad Gal Skrevet 9. november 2009 #18 Skrevet 9. november 2009 For meg har det lite med selve "besøkskosen" å gjøre, vi har ikke familie eller nære rundt oss som kommer på barsel likevel. Men, vi har ei 2 år gammel jente som ikke akkurat kan være alene hjemme, hva gjør man med sånt? Greit at hun kan være i barnehagen på dagtid, men ellers da? Om fødselen starter på natta e.l må hun være med(sitte på gangen med pappa), vi har ingen som kan stille opp ellers...
Gjest lillemamsi Skrevet 9. november 2009 #19 Skrevet 9. november 2009 Syns det er utrolig bra at det er besøksforbud for andre enn far. Skulle jeg ha født på sykehus så hadde dette vært veldig betryggennde mtp den lille. Alle burde respektere dette, det er til de nyfødte barnas beste. Nå skal jeg føde hjemme, og skal også ha et slags besøksforbud her. Ikke besøk av noen de første 2 dagene. Og så bare de som er vaksinerte eller heeelt symptomsfrie de påfølgende dagene. Godt å vite at gullet vårt blir født rett inn i hans egen bakterieflora, og å slippe å tenke på at vi omgås flere hundre syke mennesker i samme bygning. Nå er vi vaksinerte, men man vet aldri.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 9. november 2009 #20 Skrevet 9. november 2009 Jeg skal føde på SUS og også her er det besøksforbud både på barsel og på pasienthotellet, men var på kontroll hos jm på fredag og hun sa at de snakket ganske rundt seg selv vertfall på SUS, for selv om ingen får ha besøk av andre enn fedrene eller den som er valgt som nærmeste på barsel eller hotellet var det helt greit å ta med seg babyen ned i vestibyllen der det er sitteplasser og møte slekt og venner der du kan jo høre om jordmoren din vet hvordan dette er på ditt sykehus... for da kan du jo få besøk men vet jeg selv kommer til å regulere det ned til kun nærmeste familie for jeg vil ikke sitte nede med masse ukjente mennesker som en ikke vet om er syke hele dagane ble vaksinert for to uker siden så tror ikke jeg og babyen får svineinfluensaen men allikevel
septbaby09 Skrevet 9. november 2009 #21 Skrevet 9. november 2009 Ja dette gjelder Bærum også, fødte der for uker siden idag. Vi som førstegangs syns det var helt fantastisk. Vi hadde familierom, og kosa oss i 3 dager uten å måtte tenke på noe som helst besøk, syns det var deilig. Fikk tid til å slappe av og bli kjent med han lille i fred og ro. De sa til oss på Bærum at de bare hadde fått positive tilbakemledinger fra de som hadde født, så de ønsket derfor å fortsette forbudet selv etter svineinfulensaen. Da vi kom hjem og folk strømmet til og jeg ikke fikk tid til å verken bake eller handle inn sa vi bare ifra om det. Vi hadde kaffe og alle besøkende tok med seg en liten kakebit:)
sajam Skrevet 9. november 2009 #22 Skrevet 9. november 2009 Syns og det hele er "greit", sånn bort sett fra at vi har da tre barn fra før, som ikke får besøke mamman sin og den nye bebbisen =( Det er litt tungt for meg, spesielt da sønnen våres er en meget bekymret person, som utrolig sjelden får ro i kroppen, før han har besøkt den som skulle befinne seg på sykehus og sett med "egne øyne" at personen har det bra. Han har masse mareritt om natta om at mamma er på sykehus, ikke spes hyggelig nei =( Litt spent på hvordan det vil bli for vesle frøkna og, som aldri har vært lenger borte fra mamman sin enn ca 10 timer =/ Eldste forstår veldig godt virker det som, heldigvis =)
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 10. november 2009 #23 Skrevet 10. november 2009 skjønner jo dem som ønsker at søsken skal få se lille nurket me en gang. sjønner også at man må begrense faren for smitte for de små.. og forsvarsløse. men personlig e æ kjempe gla førr at d e besøksforbud, synes d e så kjempe slitsomt me besøk ihvertfall den første uka etter fødselen.. ikkje bare bare å si nei t besteforeldre som vil c..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå