to gutter og ei jente Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 kan jeg spise roastbiff? Mmm har jo sååå lyst på?
Nikki 75 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 I følge min jordmor kan man ikke det.... Jeg har nå spist det flere ganger uten å tenke meg om, og det står nå til liv ennå.
Lilleleen Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Både min jordmor og jordmora til venninna mi sa alt med måte.
Brenda med 2 ute Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Nei, listeria kan finnes i kjøtt som ikke er gjennomstekt og det er ikke roastbiff. Men alstå man kan jo teste for all del. Klarer man seg så klarer man seg. Jeg tester ikke.
ramløsa- nok en gang Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Snakket med en som forsker på kjøtt som er veldig skeptisk til at det skal være skummelt med rødt biffkjøtt, som han sier er helt rent og ikke utsetter en for listeriafare, svin og kylling skal man derimot passe opp for. Spiller det bare inn, kan ikke vurdere fra eller til selv, men har våget meg på biff medium pluss:)
Fullt hus :) Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 "alle" vet jo at alt kjøtt skal være gjennomstekt/kokt. Bakteriene som "kan" være i kjøttet kan føre til abort eller at barnet får følger av det. Jeg hadde ALDRI risikert ungen min for å teste om det er trygt. Slikt er ikke en ting man prøver seg frem på. Men det er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå