Gå til innhold

"snike" i køen til vaksinen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mulighet for min treåring til å snike i køen og bli vaksinert i dag. Ville dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du mulighet til det??

Vet ikke helt hva jeg synes om det. Dersom alle i din kommune som er i risikogruppen + helsepersonell er vaksinert tror jeg at jeg ville gjort det, hvis ikke tror jeg ikke det. Tenk om noen i risikogruppen døde fordi treåringen min hadde fått dennes vaksine? Ikke så greit å tenke på. Men skjønner at du vurderer det. Er jo reneste cowboy-tilstandene mht vaksine rundt omkring i landet....

Skrevet

vi har gjort det med vår 3 åring.. jeg er høyrisiko, og mannen min er normal risikogruppe.. vi blir foreldre om 2 uker, og ønsker ikke at mini skal bli syk.. mannen min troppet derfor opp på legesenteret og mini på 3 år fikk vaksinen.. litt ufint, men det orker jeg ikke tenke på oppi alt dette..

Skrevet

Jeg sendte min datter på 4 år med faren som er i risikogruppen og hun fikk vaksinen... Har ikke dårlig samvittighet for det egentlig... Selv om jeg i ettertid vet at flere i risikogruppen ikke fikk vaksinen, det burde ha vært organisert på en helt annen måte slik at de fulgte retningslinjene fra begynnelsen...

Skrevet

Hvorfor kaller du det "snike" i overskriften?

Skrevet

NEI.

Jeg blir så sint når jeg hører om folk som finner ut at akkurat DE fortjener å snike i køen.

Jeg hadde termin i går- og har en treåring fra før. Selvsagt er jeg redd for at treåringen skal bli smittet i barnehagen - både for hennes egen del og for at hun skal smitte babyen som kommer. Er også veldig redd for at mannen min skal bli smittet og ikke bli med på fødselen eller kunne hjelpe til i starten. Men- jeg setter meg ikke over de retningslinjene som er satt. Åå, jeg blir så utrolig irritert og sint på at de med de spisse albuer setter seg selv over alle andre.

Gjest amandine
Skrevet

Nei! Det ville jeg ikke. Er selv i risikogruppe og har fått vaksine, mens mann og 4 barn venter på tur. Selvfølgelig! Sånne ting som dette får virkelig frem stygge sider ved folk, må jeg si! Har du lest Fluenes Herre?... Jeg synes det er helt forkastelig og egoistisk og usmakelig sånn som man har sett en del opptre mhp vaksine i det siste, og fri og bevare meg vel for å bli en av dem.

Skrevet

Fikk høre om en bestemor her i kommunen min som forlangte å bli vaksinert, fordi hun hadde barnebarn!

Skrevet

I kommunen her krever de ingen dokumentasjon på at man er i risikogruppe (de satser på at folk har samvittighet) så å snike er ikke så vanskelig.

Skrevet

Ta det med ro. Snart kan barn få vaksinen. Risikogruppa er snart ferdig. I oslo begynner de den 16. å vaksinerer barn under 20 år.

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune, her har de ikke begynt på risikogruppene ennå.

Skrevet

Hva mener du med "ta det med ro"?

Skrevet

Selvfølgelig variere det fra kommune til kommune. Man må bare følge med på sidene deres.

Men forteller bare det jeg fikk med meg. Ingen grunn til å snike i køen, siden dem begynner med vaksinasjon av de småe snart.

Skrevet

Ta det med ro som i læxer'n Jackson.

Ingen- grunn- til -å -snike- i- vaksinekøen-ta-det-rolig.

Skrevet

Snart... som i om ni dager??? Alle risikopasienter er enda ikke vaksinert, men enkelte ser bare egne behov...

Skrevet

Du svarte ikke HI ved å klikke lengre ned. Da blir du misforstått.

Skrevet

De har nå 9 dager på seg til å vaksinerer ferdig risikopasientene. For det sto på nyheten at fra den 16. skal dem begynne å vaksinerer de under 20.

Miapia...om jeg bare hadde sett på mine egne behov, så hadde jeg nok prøvd å snike meg i køen for lenge siden.

Gjelder å følge med vettu.

Skrevet

Miapia...du må tenke litt her.

Selv om dem skal begynne å vaksinerer barn fra den 16. så trenger det ikke å betyr at dem skal slutte å vaksinerer risikogruppa.

Men nå som de fleste i risikogruppa har fått sin dose, så kan de også begynne å vaksinerer små barn. Det er dem de skal begynne å prioriterer snart.

Skrevet

Hvem sikter du til nå 23.557? Skjønner ikke helt hva du mener...

Skrevet

Har da ikke sagt noe om deg. Mange sniker og det er ikke greit.

Snakker du sånn til folk rundt deg også eller? Flott å avslutte med sånne nedlatende setninger. Gir litt ekstra sus eller??

Skrevet

Ja, sorry da. Trodde det var meg du siktet til. Veldig lett å misforstå når en bare se det du skriver, og ikke vet hva du helt mener.

Skrevet

Du syns det ja? Da skal jeg ta å tenke litt.... ;) Makan til måter å svare på her i dag.... Sitter og flirer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...