Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hei alle gravide Har termin 13.11 å begynner å bli lei noen som har noen tips for å kunne sette igang fødsel tidligere ???? Evt sikre seg for å ikke gå på overtid..... Er det noen som skal føde på SØF rundt den dato;n ??
Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Må nok skuffe deg der.. Ingenting hjelper om man ikke er moden, og viss det fantes ting en kunne gjøre for å sikre at man ikke gikk overtid, så ville nok ingen gått over tiden. Fødsel mellom uke 38 og 42 er normalt, mye bedre om man forholder seg til det i stedefor å henge seg opp i termindatoen da få faktisk føder på den ekstakte datoen. Bruk heller tiden på å gjøre di siste forberedelsene, slapp av og gjør ting du har lyst til.
vi blir 4 :o) Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 har du forsøkt modningsakupunkter og fotsoneterapi? Har mange venninner som har hatt svært god effekt av det. Det viktige er å ta begge deler samtidig, og ikke bare akupunktur.. Det sier iallefall min behandler. Er kun i uke 36, så vi har ikke satt inn nådestøtet enda, men jeg merker godt at livmor og underliv jobber når jeg har vært til behandling. Lykke til!
X10ne Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Dette kommer jeg aldri til å forstå. Altså, jeg forstår at du er lei (begynner å bli det selv også - tro meg!), men hvorfor dette ønsket om å få ungen ut før tiden? Virker veldig egoistisk synes jeg.
Gjest Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Litt derfor jeg synes det blir så feil å ha total fokus på termindato.. Alle er leie på slutten, men det hjelper fint lite å fokusere på en spesiell dato når alt innenfor 4 uker! er reelt i forhold til fødsel.
CiljaS Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Skjønner godt du er lei, du er godt innenfor termin som ikke er en dato men over 4 uker. Er jo ikke egoistisk, men en er sliten, lei, trøtt, har vondter og ønsker å få fysikken tilbake. Er helt trygt for babyen å komme nå så hvorfor ikke gjøre små ting som kan fremskynde uten av det sliter en ut? Er du moden (har litt åpning) kan sex være en god ide. Sæden kan føre til videre modning og noe kan skje. Stimulering av brystvorter skal visst også kunne hjelpe. Anbefaler ikke harde fysiske tiltak som å løpe i trapper, vaske vinduer osv. Av den grunn at da blir en bare veldig sliten og har lite overskudd til fødsel. Men en god, gammeldags hyrdestund må ta la seg gjøre! Enten virker det, eller så gjør det ikke. Er selv innenfor terminen og tenker få mannen med på en liten økt i kveld. Men ellers tar jeg det helt med ro, vet at det er et maraton jeg skal igjennom snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå