Gå til innhold

Flere enn oss som sjelden spiser fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene er ikke glade i det,og heller ikke mannen..Så her pleier det å bli fisk 2 ganger pr mnd..Ungene får det på tallerkenen hver gang,men smaker ikke på det heller og vi har prøvd forskjellig fisk...

FIskeboller og fiskepinner liker de da men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har motsatt problem. Vi spiser sjelden/aldri kjøtt, med unntak av kylling. En liker det en blir vant til, og det er ikke for sent å venne små og store barn til nye smaker.

Skrevet

Vi spiser aldri ren fisk hos oss, så her er det enda værre. Jeg brekker meg av det, mannen liker det ikke noe særlig og ungene bare pirker i det de få gangene vi har hatt det, og da blir det bare ikke. Er raus med omega3 tilskudd og spiser fiskemat som fiskeboller, fiskegrateng osv, men vet jo at det ikke er det samme. Skulle ønske vi spiste mer fisk (altså fikk det ned), for det er jo så sundt!

Skrevet

Her har de varmmat til lunsj i barnehagen 3 dager i uka, stortsett alltid fisk. Så derfor blir det veldig lite fisk til middag hjemme i ukedagene. Jeg og samboeren min spiser heler fisk til sen middag når ungene er i seng og i de helgene de er hos faren sin.

Hadde ikke blitt særlig glad selv om jeg bare skulle spise fisk hele uka, hver eneste dag!

Skrevet

Jeg er kjempeglad i fisk, men gubben liker det ikke.

Han liker kun stekt eller ovnsbakt laks, men vi blir fort lei av det, så da blir det bare en gang i uka. Spiser fiskegrateng en eller 2 ganger mnd da:)

Skrevet

Jeg tror som erteposen at en blir vant til det en får ofte.

Og så må en variere. Også tilbehøret, en god saus, mandelpotet, brokkolipuré, pesto, bacon, hjemmelaget potetmos m hvitløk eller sellerirot...

Jeg er heldig og har en gutt som er glad i marinert laks (Findus), lettsalta torsk, seifilet og fiskegrateng. Må være fisk med mye smak. Han er ikke glad i fiskekaker/boller.

Skrevet

Er ikke noe flink til å lage fiskemiddager jeg heller, og det til tross for at vi alle liker det.

Hmmm.... kanskje på tide skjerpe seg her, ja...

Skrevet

TAKK O LOV at det ikke bare er jeg som IKKE spiser fisk!! Skulle ønske jeg likte det, men brekker meg uansett, klarer bare ikke få det ned... spiser all fiskemat eller da...

Skrevet

Da tror jeg du har overført egne holdninger til ungene dine? Det er jo egentlig litt trist.

Vi spiser så å si bare ren fisk, jeg kan ikke fordra fiskepinner osv. Det er ikke fisk i mine øyne.

Her spiser ungene sushi og det hele, så jeg tror det handler mye om å venne til.

Skrevet

jeg er glad i fisk jeg,og mannen spiser om han får det servert..Men begge ungene sitter å pirker i maten,har prøvd forskjellig fisk og forskjellig tilbehør,men det hjelper ikke,fisken ligger igjen..Men jeg serverer dem det fordet,men det blir ikke ofte..

Skrevet

Ja, hvis man venner dem til det fra de er små er det ihvertfall større sjanse for å få dem til å like det.

Mine liker heldigvis fisk og skalldyr, og de to eldste spiser også sushi.

Jeg prøver å ha fisk eller annen sjømat ofte, men såklart, hvis de voksne selv ikke liker det, er det sikkert litt vanskelig å motivere seg til å lage fiskemiddager, det skjønner jeg veldig godt.

Skrevet

er lite fisk her i hus også, mannen liker ikke fisk utenom fiskekaker, så ren fisk er det sjeldent her.. her blir det fiskekaker å fiskegrategn så vi har vel i snitt fisk en gang i uken ca, prøver hvertfall å ha det. hehe. ellers spiser vesla en del makrell i tomat i barnehagen så det er jo bra:) men bare så det er sagt så elsker jeg fisk som torsk i purre eller lignende så tror jeg må begynne å lage mer fisk..

Mom2Two: dere som lager så mye ren fisk, har du noen gode å enkle fiske oppskrifter med eks torsk?

Skrevet

Enig med de over som sier at man liker det man er vant til - til en viss grad. Lettsaltet torsk med kokte poteter måtte jeg bli godt voksen før jeg likte. Kanskje kan du ta utgangspunkt i det dere liker og gjøre det litt mer fiskete? Kjøpte fiskepinner er det ikke mye fisk i, mens hjemmelagde er en annen skål - og mye bedre. Hvis de liker fiskeboller i hvit saus, vil kaskje prinsefisk falle i smak? Mange barn liker grillet laks, prøvd det?

Men for å få til endringer må de voksne ønske det. Så spørsmålet her er om du ønsker gode råd for et endret kosthold eller om du bare ønsker å høre at det finnes andre mennesker som også spiser for lite fisk?

Skrevet

Vi spiser lite og ingenting fisk. Spiser fiskekaker, -boller, -pinner osv. et par ganger i måneden. Mannen og ungene går på besøk til svigers for fisk ett par ganger i måneden. Jeg klarer ikke lukten av fisk engang.

Skrevet

Vi spiser sjeldent fisk, selv om Leah og samboern min elsker det. Jeg spiser fisk, men er ikke det beste jeg vet. Får jeg et fiskebein i munnen kommer all middagen opp igjen :( Men i dag skal vi faktisk ha laksefilet, jeg er glad i stekt laks..Samboern også, men han mener det ikke er ordentlig fisk ;)

Skrevet

Hvis du finner gode retter, inneholdende saus og grønnnsaker (gjerne også paprika + løk) så blir det alltid ordentlig godt.

Man trenger ikke å si: Nå skal vi spise fisk.

Kjøp en fiskefilet, stek de og lag til en hvit saus og bland inn paprika, purre, løk (mere om du vil ha..) og server med potet eller ris.

Det ER faktisk godt, og bedre enn kokt torsk..

:o)

Jeg har nemlig en samboer som ikke spiser fisk, etter jeg begynte med dette spiser han fisken som en hest..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...