Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 prata med sekretæren, jeg sa jeg skulle ha spurt fastlegen min om råd ang noe så om hu kunne ringe meg opp igjen når hun fikk tid. for det første har de egentlig lov til å spørre om hva det gjelder?? dette provoserer meg at de gjør, men jeg sa at jeg skulle spurt henne om råd ang sv.infl pga en situasjon jeg har vært på sykehus for før. hun vet jo hva som skjedde da, og derfor vil jeg spørre henne om dette. men da fikk jeg et surt; da må du ringe pandemitelefonen da. ehhh..nei, de vet jo ingenting om min sykehistorie!! og jeg må da få prate med min fastlege ang min helse?? er det ikke det man har fastleger for da...at de skal være kjent med din helse??? så hun sa tilslutt at det var ikke sikkert hun "gadd"(!!!) å ringe meg opp igjen da, men hun skulle sette meg opp. herregud er dette normalt???? fy faen hva provosert jeg blir! dette ble kansje rotete nå altså, men jeg blir sinna bare av å tenke på det........
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 For det er jo ikke akkurat som det er tusen som har ringt før deg. Synes synd på dem som jobber på legekontor i disse dager!
Mammaen til Isak Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 De har rett til å spørre men ikke krav på å få vite hva det gjelder, men du skal helst oppgi en "kategori", så legen har litt peiling før han eller ho ringer. Det var det min legesekretær venninne fortalte meg da jeg spurte henne om dette engang.
Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Det er ganske normalt at de spør hva det gjelder, på den måten kan legen finne nødvendig info før de ringer eller møter pasienten. Men hvis hun sa at det ikke er sikkert de gidder å ringe deg opp igjen er jo det skikkelig irriterende. Det hadde jeg nok ha fortalt kjærringa også..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Det er helt normalt. De damene i luka vokter over legen som en hauk. En gang nektet damne i luka å ta imot en urinprøve som jeg var bedt om å levere fordi "Andersen ikke likte at man bare kom med prøver på den måten". Nei nei, til h.... med hele greia, tenkte jeg. Endte med at legen skrev et brev til meg for å få meg inn igjen. Tror de damene er lite oppvakte jevnt over.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 De har lov å spørre hva det gjelder, iogmed at de må vite om det er akutt eller ikke. Var teit at hun sa at det ikke var sikkert at legen gadd.. :s men kan på en måte skjønne at de er lei..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Jeg forstår både deg og hun du snakket med. Du kan jo fortelle om din sykdomshistorie til pandemitelefonen? De må spøøre hva det gjelder for å plassere deg i køen. Hvor akutt det er osv;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå