Gå til innhold

IIK! trenger veldig hjelp!! - samme som 1.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg igår om konstant vondt nederst i magen, sa ifra til en jordmor idag som ble veldig opphisset. Hun tok blod prøver og fant ut at jeg har eggehvite proteiner i urinen samt hvite blodlegemer. Hun nekter å si hva dette betyr for noe. Har blitt satt på noen tabletter for urinveisinfeksjon, men har ingen symptomer på dette.

Fikk en time hos legen til mandag, men det er utrolig lant å vente. Fikk pre-eklampsi helt på slutten av min forrige svangerskap (etter at jeg hadde gått over termin) og det var 4 år siden. Er dette det som kanskje skjer nå?

Skjønner ingenting men merker at jeg har blitt enda mer redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan noen behandle deg for noe, men nekte å si hva du har ????

Skrevet

De sa bare at de skal ta utgangspunkt i at det kan være urinveisinfeksjon, og se hva som skjer?

Var veldig usikker, men sa at det skulle "følges opp".

Skrevet

Eggehvilteproteiner i urin KAN vel bety svangerskapsforgifting, men jm ville gjerne ikke skremme deg unødig. I norge er vi så heldige at alle som har tegn på at noe kan være det minste ute av balanse under svangerskapet blir veldig tett opppfulgt av både lege og jm, så om det blir grunn til bekymring så får du nok beskjed.

Det går nok bra skal du se!

Skrevet

Protein i urinen kan også skyldes enkle ting som at du ikke hadde vasket deg nedentil rett før du tisset eller at du ikke tisset, stoppet strålen og deretter tisset i glasset.

Har du ikke forhøyet blodtrykk kan du nok slappe av ifht til svangerskapsforgiftning i denne omgangen. Og er det tendenser til svangerskapsforgiftning vil de uansett følge deg opp med ujevne mellomrom, be deg om å slappe av etc. Har fulgt en venninne nå med lette symptomer på svangerskapsforgiftning fra ca uke 18 og det var meget udramatisk hele veien.

Urinveisinfeksjon når man er gravid er ofte asymptomatisk eller at man får andre typer symptomer enn når man ikke er gravid. Jeg hadde også smerter nederst i magen tidlig i svangerskapet jeg endte opp med på legevakta - de trodde det umiddelbart var urinveisinfeksjon ut i fra symptomene (men det viste seg at jeg hadde en innvendig cyste som hadde sprukket - udramatisk men _vondt_).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...