Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg har i dag bidrag på 4030 kr. Men har nå fra og med denne mnd gått drastisk ned i inntekt pga overgang til rehab.penger. I følge bidragskalkulatoren skal bf da etter den nye inntekten betale meg over 7000 kr. Men jeg vet ikke ennå om jeg skal gjøre krav på pengene siden vi samarbeider supert ang barna, har veldig god kontakt og er gode venner. Vil jo ikke at han skal havne i økonomisk uføre heller, men må jo si at jeg trenger pengene da....hmm?....ikke lett å vite hva en skal gjøre! Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Hadde selvfølgelig tatt hensyn til barna framfor bf, ingen skal betale mer enn de evner så han havner neppe i økonomisk uføre...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Hva med å fortelle bf at du "har nå fra og med denne mnd gått drastisk ned i inntekt pga overgang til rehab.penger. I følge bidragskalkulatoren skal bf da etter den nye inntekten betale meg over 7000 kr." Be om synspunkter. Spørre om han i så fall vil havne i et økonomisk uføre.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Takk for svar begge to:o) Ja jeg kan jo snakke med han, men vet jo selvsagt at han helst vil slippe;o) Man merker jo 3000 mindre å leve for pr mnd. Men jeg vil også merke det den andre veien:o) Da kan jeg jo se etter et bedre sted å bo f.eks, eller få betalt ned et dritt lån enda fortere, få generelt mer å leve for pr mnd......for rett skal jo være rett.....men... For dette må en ordne selv ikke sant? Nav går ikke inn og sjekker regelmessig at bidraget stemmer overens? Igjen takk for svar:o) Og tar gjerne i mot flere synspunkter:o)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Du søker om endring av bidraget. NAV ordner det ikke selv. Og hvorfor skal du bare være snill? Det lønner seg ikke alltid. Det er jo for at barnas hverdag skal bli lettere. Ikke for at du absolutt skal grafse til deg mest mulig. Blir din hverdag lettere, så blir barnas hverdag bedre:) BF her betaler MYE i bidrag, og dette er jo han litt sur for da. Men jeg ser jo at det letter vår hverdag utrolig mye, noe som virkelig kommer barna tilgode. De har en mer ubekymret mor, og de får det de trenger uten at vi må slite så hardt for å få det til. Det er godt å slippe å hele tiden si at det har vi ikke råd til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå