Ksenia & Anjem Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Mini på 1,5år hadde var syk med feber og hoste i 4 dager før svineinfluensaen var kommet til vår bhg. Han var helt slapp. Sjekket ikke om han hadde det. Nå tenker jeg at han kanskje har hatt svineinfluensa allerede? Han er plaget med astma og er ofte syk.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jeg hadde gjort det. Og har også en som har astma og er veldig masse syk, han er 2 år.
Ksenia & Anjem Skrevet 5. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2009 Ja vi har fått time på tirsdag til begge gutta
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Du burde kanskje ta høyde for at han reagerer om han blir ofte syk og tåler lite før han blir syk. Lillebror tok vaksinen på fredag, så var han hos bf i helga, som hadde lite å si, kommer hjem på søndag og utover kvelden merker jeg feber, verk/vondt i kroppen, hodeverk, utslett, slakk og trøtt og tung pust. Var litt bedre dagen etterpå, og frisk etter nok en dag. Men nå har ikke lillebror hatt noe som kan være svineinfluensa heller, så om din sønn har hatt det er det ikke sikkert han reagerer. Lykke til!! =)
Gemini77 Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Virket det som om han hadde influensa da han var syk? Var det influensasymptomer han hadde, hadde jeg ikke vaksinert han. Nå er jeg generelt imot vaksinen av friske mennesker og små barn, men ser at sønnen din har astma. Men jeg ville iallefal vært veldig forsiktig med å spøryte inn den dritten i de små kroppene om det ikke var virkelig nødvendig..
Ksenia & Anjem Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2009 Ja han hostet, sov dårlig om natten, høy feber. Han hadde ikke diare og kastet ikke opp, men var heelt slapp og bare lå på sofaen. Hørtes ut som sår hals også...Svineinfluensaen i bhg har gått sin gang også...Kun hørt om ett tilfelle
Gemini77 Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Jeg personlig ville latt være, men som sagt så er ikke jeg en stor tilhenger av denne vaksinen, og vil ikke vaksinere noen av barna mine. Er redd for sen-virkningene av denne vaksinen og den er heller aldri blitt testet ut på barn under 3 år.
Fire småtroll Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Ja, jeg ville vaksinert han.. Det er et vanskelig valg, men nå ligger det folk i respirator på alle landets sykehus og jeg kunne ikke leve med det om et av mine barn havnet der.. Tenk å sitte livredd ved siden av en sykehusseng og vite at det kunne vært unngått om en tok vaksina. Da lever jeg heller med at ungen blir litt syk og får litt ubehag som bivirkning på sprøyta. Jeg skal vaksinere mine barn, også de som er friske.
Ksenia & Anjem Skrevet 5. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2009 er så vanskelig å vite hva man skal gjøre..
Gemini77 Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Det er vel ikke de forbigående bivirkningene rett etter vaksinen folk er redde for!!! Alle tåler jo de!! Det er evt alvorlige bivirkninger som kan skje, og sen-virkninger som man ikke ser før om flere år. Større sjanse for autoimmune sykdommer etc. Majoriteten av musene som var med i dyreforsøkene for denne vaksinen utviklet leddgikt!
Fire småtroll Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Det er jo det at vi ikke har noen krystallkule som viser oss fremtiden som gjør valget vanskelig.. De forvigående bivirkningene vet vi at er der, de kan vi regne med når vi tar valget, ingenting annet vet vi noe om. Ingenting tilsier at det skal bli noen senskader av denne vaksinen, de har jo ikke funnet opp et revolusjonerende nytt stoff her. Alle virkestoffene (bortsett fra det døde viruset) er brukt før uten nevneverdige skader. Men man kan aldri være 100% sikker, selvfølgelig kan det hende at akkurat denne kombinasjonen gir senvirkninger, selv om ekspertene ikke tror det kan de ikke garantere. Hvor har du opplysningen om de musene fra forresten, aldri hørt om det resultatet før. Liten sjanse for at akkurat mitt barn skal få så store pusteproblemer at det havner på sykehuset også, og enda mindre sjanse for at det havner i respirator. Men herregud for en forferdelig opplevelse om det skjer! Å ligge i respirator kan også gi senskader på luftveiene, ødelagte flimmerhår, lettere for infeksjoner osv.. At et av barna mine skal dø av influensaen er vel så lite trolig at jeg ikke vurderer det som en mulighet engang, likevel kan det jo skje.. Jeg velger derfor å vaksinere, det er det valget jeg kan leve best med etterpå uansett hva som måtte skje. Samtidig er vi med på å stoppe spredningen av et virus som mange ikke tåler, vi har bl.a flere hjertepasienter i familien. Andre må jo vurdere for seg selv.
Gemini77 Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 Jeg dømmer ikke din avgjørelse i det hele tatt på å vaksinere barna dine. Jeg bemerket kun at du sa du syns det var bedre å ta vaksine og da holde ut at de fikk litt bivirkninger rett etterpå. Grunnen til at mange er imot vaksinen er jo ikke pga at folk kan få influensa lignende symptomer etterpå, men hvilke andre effekter det kan få. Det var kun det jeg ville frem til, og ikke kritisere hvorfor du har tatt vaksinen. Som du sier så er sjansene små for at barnet ditt skal bli veldig syk eller dø, men sjansen er selvfølgelig der. Samme med vaksinen da. Det er 2 onder man må velge mellom, og det er risiko med begge deler. Så får hver enkelt bestemme hvilke risiko de ønsker å leve med. Her i huset ønsker vi heller å leve med risikoen for å bli alvrolig syk av influensaen. jeg er i utgangspunktet ikke redd for denne influensaen, og vi vil heller ha influensaen enn vaksinen. Både min datter og jeg er hjerteopererte, men det tipper ikke saken i mine øyne. Her er en saklig link til det ang skvalen og hvorfor det har blitt godkjent. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80983.aspx Jeg jobber med forskning innenfor helsevesenet, og vet hvordan ting er i en lab vs populasjon! Og at det ikke alltid er like lett å ressonere seg frem til hvordan ting skjer i praksis.
Enknerteiertogenspire Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 Hei Mamma27 har 2 gutter❤❤ Jeg hadde sett bort i fra de rådene jeg fikk her på Dib og hørt på det folkehelseinstituttet anbefaler. Min gutt har også astma og fikk vaksinen forrige onsdag. Han er 20 mnd. Skjønner at du blir redd av det skeptikerne ytrer, men jeg mener at man må stole på de anbefalingene fagfolkene kommer med. Har leger i min omgangskrets som ikke er i tvil om at vaksinen burde tas. Lykke til med valget ditt. Jeg skal selv ta den med en gang jeg får muligheten. Og du som sa at alle musene fikk leddgikt av denne vaksinen: Legg ved link fra undersøkelsen. Det hadde vært interessant å lese. Kun hvis det er primærkilde da...
fjollefrua Skrevet 5. november 2009 #15 Skrevet 5. november 2009 Utdrag fra legemiddelverket: "Dyreforsøk og autoimmune reaksjoner: På bakgrunn av forsøk utført i rotter og mus har det vært hevdet at skvalen i vaksiner kan føre til autoimmune sykdommer. I dyreforsøkene ble ren skvalenolje og andre oljer injisert i i bukhulen eller i huden på dyrene. I museforsøkene ble 0,5 ml ren olje injisert i bukhulen, noe som relativt sett tilvarer at en person på 75 kg fikk 1,5 liter ren skvalen i bukhulen. I rotteforsøk, hvor det ble brukt en stamme av rotter spesielt mottagelige for å få leddgikt, ble det vist at 0,2 ml ren skvalenolje injisert i huden ved haleroten på dyrene kunne indusere leddgikt. Relativt sett tilvarer dette en mengde på 50-60 ml ren skvalen injisert under huden på en person på 75 kg. Mengden skvalen i en dose Pandemrix tilsvarer 0,01 ml, det vil si en mengde som er fra 5000 – 150 000 ganger mindre enn det rottene og musene fikk. En stor mengde ren olje vil forårsake helt andre reaksjoner på injeksjonsstedet enn en liten mengde olje-i-vann emulsjon (som melk), hvor små dråper av skvalen og vitamin-E er fordelt i et stort volum vann. Mens det vil ta lang tid å løse opp en stor oljeklump, vil de små dråpene av skvalen og E-vitamin fra vaksinen raskere bli omsatt/brutt ned (metabolisert) og fjernet. Vaksiner med skvalen har gjennomgått grundige toksikologiske tester i dyr, med gjentatte injeksjoner av vaksine, uten at disse har vist tegn på unormale reaksjoner av noe slag. Dette gjelder også for dyr før og etter befruktning, hvor en eventuell effekt på foster og avkom har vært undersøkt."
Enknerteiertogenspire Skrevet 5. november 2009 #16 Skrevet 5. november 2009 Takk Zalto... Alltid best å lese selv. Hadde ikke vært redd for å ta denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå