Gå til innhold

hvor mange år er det mellom barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ville du bli "ferdig" med barn innen du ble 30?

er snart 29, med en sønn på 21 mnd. gift, men litt usikker på når vi skal få nestemann, synes han på 21 mnd er litt liten enda til å bli storebror, og så nærmer jeg meg 30...

Videoannonse
Annonse
Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Jeg skulle ikke ha barn før tidligst 25, helst ikke før jeg var 35 :-p

Det er 2 år og 4måneder mellom størstejenta mi og tvillingene. Hun er 2og et halvt snart og de er 5 uker..

Jeg er 23 og pappaen er 33 :-)

Men du må jo ikke få de så tett selv om du begynner å nærme deg 30.Det er jo bare et tall. Vil du ha et barn til så driter du i alderen din :-)

Skrevet

Det er 2 år og 1 mnd mellom mine 2 barn. Fikk sistemann da jeg var 30.

Skrevet

Ja, jeg ville enten ha alle barna jeg skulle ha før jeg ble 30 år, eller alle etter. Det ble før ;-) Fikk eldstemann (planlagt) en mnd før jeg fylte 22 år og vesla kom i august, 3 mnd før jeg fyller 29 år. Er da 23 mnd mellom nr 1 og 2, 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3, og 2 år og 2 mnd mellom nr 3 og 4.

Jeg for min del synes nesten 3 års aldersforksjell ble litt for mye. Ca 2 år er mye mer ideelt for vår del, men dette er jo smak og behag, dersom man kan bestemme selv da.

Skrevet

Mellom nr1 og 2 er det 2 1/2 års forskjell, mellom nr2 og 3 er det 4år. Jeg fikk minstemann da jeg var 29år, så akkurat ferdig til jeg ble 30år:)

Skrevet

5 og ett halvt år. Fikk første når jeg nettopp hadde blitt 19,og andremann når jeg var 24,jeg er ferdig med unger nå tror jeg

Vil ikke ha flere barn etter jeg har fyllt 30 iallefall,føler jeg vil bruke tiden på noe annet enn bleier da.

Skrevet

Jeg ville bli "ferdig" før jeg ble 30, og det er jeg visst =)

Fikk første da jeg var 22 år. Hun var 3 år og 4 mnd da nr 2 kom. 12 mnd mellom nr 2 og nr 3.

Synes 3 år er perfekt aldersforskjell. Hun var veldig selvstendig da, og det var absolutt en fordel da den krevende lillebroren ble født.

Skrevet

Det er 22mnd mellom nr 1 og 2 og 3 år 1 mnd mellom nummer 2 og 3. Synes to år var bedre aldersforskjell enn 3 år. Fikk minsta når jeg var 26

Ville ha barna jeg skulle ha før 30. Og det må jeg vel si at jeg har klart

Skrevet

Det blir 5 år og 5 mnd mellom, hvis nestemann blir født til termin da :) Hadde ingen formening om når jeg skulle bli ferdig med å få barn. Rekker forhåpentligvis å få nr 2 rett før jeg blir 35 ;)

Skrevet

Det er 2 år og 3 mnd mellom mine. Hadde jeg kunnet forandre på det hadde jeg valgt og hatt litt mindre enn 2 år. Storesøster ble så krevende noen mnd etter at lillebror ble født, og om han da klarte seg bare litt mer så hadde det hjulpet. (sitte selv, litt lenger mellom måltid og slike ting som jeg tenkte på da)

Jeg er 27 år, og nå er lillebror 2 år og 3 mnd. Vi snakket alltid om 3 barn til lillebror ble født og har fått både atopisk eksem, masse allergier og astma. Så ble det lagt på is litt. Jeg hadde lyst på en til, men om et par år, slik at jeg hadde vært 29-30 når sistemann kom. Nå er jeg blitt alene, så hva fremtiden bringer vet ingen.

Føler meg ikke ferdig. Men veldig heldig som har 2 herlige barn =)

Skrevet

Mellom mine er det 19,5mnd. De er når 5,5år og 4år å det er helt fantastisk å se hvordan de leker sammen og det forholdet de har!

Har nå fått meg ny mann å vi har planer om å få to sammen også, da med kort mellomrom på de om det går. Er 24år nå begge to å har en plan om å begynne prøving om ca 2år! Så vi er forhåpentligvis ferdige før vi fyller 30.

Skrevet

mellom mine er det 3 år og 10 mnd. minsten er nå 2.5 mnd og jeg fyller 32 om en mnd...har egentlig aldri tenkt over dette med alderen min, og det plager meg ikke at jeg ikke fikk begge før fyllte 30;-)

Skrevet

Jeg skulle ikke ha barn, men det er en annen sak.

Mellom mine barn er det 2 år akkurat. Så har min mann to barn, det ene er 1 år eldre enn min eldste og hun andre er 4 år eldre igjen.

Merker at det er mer samhold på de som er tette enn de som har flere år mellom seg. Glad jeg fikk barn så tett.

Selv har jeg en søster som er 5 år eldre enn meg, og det var mange år når vi var små. når vi kom forbi fjortisalderen forsvant aldersforskjellen og vi har blitt veldig sammensveiset.

Skrevet

Mellom nr 1 og 2 er det 20 mnd, og nr2 og 3 mangler det en mnd på 3 år.. Jeg fikk minsta 4 mnd før jeg ble 30 år. Har alltid villet bli ferdig før jeg rundet 30 og klarte det=) Har ikke planlagt noe særlig, det bare ble sånn..

Skrevet

Jeg var 27 år da jeg fikk førstemann og 34,5 da jeg fikk nummer fire. Jeg tenker aldri på at jeg er en gammel mor, synes ikke det ;)

Det er 2,5 år mellom de to eldste, det syntes jeg var veldig slitsomt den gangen.. To stykker med bleie, to som trengte hjelp til alt stell, laging av mat, påkledning osv. Jeg var skikkelig sliten første leveåret til nummer to (har selvfølgelig betydning at han aldri sov om natten også da). Nå som de er nesten 6 og 8,5 år har de utrolig stor glede av hverandre, de leker veldig godt sammen, så jeg er glad det ble sånn.

Nummer to var 3,5 år da nummer tre kom, det gikk som en lek. De to eldste synes det var så gøy med den voksende magen, gledet seg til babyen skulle komme osv. De skjønte litt mer av hva som skulle skje og det var gøy synes jeg. Da babyen kom tok de henne til sitt hjerte fra dag en, har ikke vært antydning til sjalusi. De har kost og lekt med henne så hun har blitt rent bortskjemt, hun får alltid viljen sin av storebrødrene..

Da nummer tre var 21 mnd gammel ble nummer fire født. Denne gangen gikk det veldig greit at de var såpass tett. Har kanskje med at jeg har blitt eldre, mer erfaren og trygg/rolig også, men det har gått helt smertefritt. Ørlitt sjalusi fra 2-åringen av og til, "MIN mamma!" sier hun. Men siden hun har to eldre brødre å leke med har det gått helt fint. Jeg er glad de to siste som begge er jenter er såpass tett og håper de får like mye glede av hverandre som de to eldste guttene har.

Skrevet

15 mnd mellom nr 1 og 2, 26 mnd mellom nr 2 og 3.

Nr 3 ble foedt 2 uker etter jeg ble 30 og naar er jeg ferdig. Var egentlig mer opptatt av at jeg ville ha dem forholdsvis tett enn at det maatte skje foer jeg var 30,

Skrevet

1 år og 5 mnd mellom mine to.

Har ikke noe behov for å bli ferdig før 30 (og ikke rekker jeg det uansett ...)

Tror ikke gutten din er for liten til å bli storebror. Husk at innen lillesøskenet kommer så er han jo 2 1/2 år (om du ble gravid denne mnd).

Skrevet

jeg syntes 25 år var en fin alder å få barn på.. da hadde jeg jobbet noen år.. men jeg ble ferdig med barn når jeg var 23 år.. så gikk ikke helt etter planen..hehe.. det er 2 år og 6 mnd mellom barna.. har 2 stk.. dem leker seg veldig godt sammen.. selvfølgelig så er det litt krangling... men det er bare bra det å..

Skrevet

22 mnd mellom de to eldste. Jeg var da 19 og 21 år.

Så kom min lille atpåkladd 17 år senere. Da var jeg 38 år.

Skrevet

2 år og 3 dager mellom mine. Fikk sistemann rett etter at jeg hadde fyllt 29:)

Skrevet

Det blir akkurat 2 år mellom mine :-) Hun er født mars 2008, og nestemann kommer april 2010 :)

Og jeg er 20, og vil helst ikke ha barn når jeg er over 25 :)

Skrevet

Det blir ca 3.5 år mellom mine..

Og vi skal ikke ha flere..

Men aldri hatt no sånn at jeg skal være ferdig før jeg når en viss alder..

Skrevet

Jeg har 2 barn med 2 år og 9 mnd mellom. Er ikke helt ferdig enda, vi skal ha en tredje, men når? Yngste er nå 4 år gammel.

Jeg stresser ikke mtp min alder, men mtp ungenes alder. Nå er yngste 4 år og eldste fyller 7 år om et par måneder, så hadde vært greit å få tredje og siste om ikke så altfor lenge. Ellers har vi plutselig en 10 år lang smånbarnsperiode (og vel så det). Og det gir meg litt pusteproblemer! :P

Skrevet

jeg vil bli ferdig med mine før jeg er 30 med så fikk jeg første rett før jeg ble 17 da.. Vesla er rett over 2år og vi prøver på en til:) og vil gjerne ha to tett da, så jeg blir nok ferdig en god stund før jeg er 30... syntes 1-2 år er fin aldersforskjell syntes vesla begynner å bli stor nå å tror det kommer til å bli mer sjalusi fra henne nå når hun sikkert blir 3 før neste kommer enn om hun hadde vært 1-2år.. og som noen andre nevner, jeg vil ikke holde på med småbarns perioden i mange mange manger år fremover, syntes det er bedre å ha det noe lunde "samtidig".

Skrevet

jeg skulle ihvertfall ikke ha barn el mann før jeg var over tredve,når jeg var yngre ;) Men så feil kan man ta ;P

har nå vært sammen i 10 år og gift i 5 ;)

fikk første (uplanlagt) da jeg var 17 år,fikk andre som 20 1/2 åring og tredje nå som 26 ;P Men synes d er topp å være ung mor ;)) alder spiller heller ingen rolle for når d passer å få barn ;))

D er altså 3 1/2 år imellom 1 og 2

0g 5 1/2 år mellom 2 og 3 ;D

Og jg er glad jg fikk di 2 første såpass tett di har mye glede av hverandre.og koser meg masse nå med en attpåklatt som storesøsknene forguder ;)) Koser meg mye med minsten på dagtid da di er på skolen,så får han da mye oppmerksomhet og kos når di kommer hjem.også legger han seg mellom 6-halv 7 og da har vi aleine tid m di 2 store noen timer ;)) Vi synes d fungerer veldig bra for oss med mellomrommene d har blitt ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...