Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Noen her som har fått et hus bygd fra en leverandør som kan svare meg på ca hvor mye utgifter som kommer i tillegg? Jeg tenker i forhold til planering av tomt eventuelt, opplegging av kloakk og vann osv. Noen som har noen erfaringer?
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Vi betalte 1,1 mill for hus fra norske hus. Det ble ca. 2, 9 mill da vi var ferdige. Med alt + byggelånsrenter. Vi gjorde alt innvendig selv.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Vi betalte nesten 2 mill til byggefirmaet for huset vårt. For graving på tomta, grunnmur, planering av tomt, natursteinsmur, grus forran inngang og garasje og opplegging av kloakk etc betalte vi kr 350 000. Vi valgte et "nøkkelen i døra"-hus hvor absolutt alt var ferdig innvendig, kun maling av huset utvendig ble gjort av oss. Byggefirmaet gjorde all jobben innvendig bortsett fra flislegging av to store bad, entre og vaskerom. For flisleggingsjobben inkl fliser etc betalte vi ca 100 000. Totalt satt hadde vi et lån på 2,5 mill da huset var ferdig og alle regninger var betalt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Det varierer selvsagt fra kommune til kommune. Men vi har funnet ut at huspris x 2+ tomt= totalpris. graving og sprengning = 270 000,- Tilkobling vann og kloakk = 110 000,- (vår kommune er veldig dyr der) Ekstra for rørlegger (utover det huspakken tilbyr)= 60 000,- Ekstra for elektrikker (utover det husp.tilbyr) = 180 000,- Grunnmur =120 000,- Garasjeporter (2stk) = 25 000,- Byggesøknadsavgift = ca. 20 000,- Dører og vegger i kjeller ( da husfirmaet bare bygget det over grunnmurskrona) Oppmåling av tomt og sjekk av at huset står riktig på tomta i forhold til tegninger= 9 000,- (her gjør ikke kommunen det lenger,så man må til private firmaer for å få det gjort) Nå kommer jeg i grunn ikke på mer, men det forundrer meg ikke om det er mer. Men som sagt, det regnestykket jeg startet med er et godt utgangspunkt. Dvs. hus 1 400 000,- + 1 400 000,- = 2,8mill + tomt f.eks. 700 000,- = 3 500 000,-
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 mhm da blir det jo skrekkelig dyrt.. vi ønsker oss så inderlig et hus under 2 mill (iallefall ikke noe særlig over). har sett på tomt til 260 000 og hus nøkkelferdig til 1,5. Men de tblir jo selvfølgelig en del ved siden av... Kanskje man bare får kjøpe likevel da!
Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Varierer jo enormt da! Her vi bor nå kostet planering av tomt osv ca 30 000 kr, var veldig lite å gjøre. Der vi skal bygge beregner vi ca 500 000 - 600 000 kr, er mye å gjøre og en del sprenging.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Hei igjen. Ja det ser alltid mye billigere å ut å bygge enn det faktisk er:-) Men Alvsbyhus tror jeg har en grei pris på husene sine. Selv om jeg tror (uskikker) at de bare bygger på støpt plate, altså uten kjeller. Da kan dere jo komme billigere ut. Evt lage det litt enkelt til å begynne med og så legge til i ettertid. Vi ønsket ikke det, vi ville ha alt på stell :-) med engang. Så vi har lagt varme i alle gulv på hovedplan, varmekabler i kjeller, sparte ikke på badromsinnredning osv. Det er jo klart at dere kan velge et billig dusjkabinett, billige fliser på bad, legge billigere gulv osv.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 blir store forskjeller ja.. tomta vi har sett på er flat og fin, trenger nok ikke noe sprenging der.. men kjeller vil jeg gjerne ha, er så utrolig praktisk! skal sjekke ut det firma som ble nevnt her, kanskje de er enda billigere og vi er jo nevenyttige, kan gjøre en god del selv og til bad, jeg vil ikke ha flis på badet mitt, drømmer om et lekkert og moderne bad med tapet mye billigere, også kan vi gjøre det selv, samboeren min er en kløpper med tapet HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå