Gå til innhold

Til dere hestedamer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sko er best å ri med?. Korte ridestøvler, lange eller ankelridesko?

Jenta mi har hatt ankelsko, men vil nå ha høye ridestøvler.

Er de gode å drive ridetrening med eller er det mest pynt. De virker så stive og upraktiske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høye støvler er nok best synes jeg, i hvert fall til dressur og spesielt lærstøvler. De blir veldig bevegelige etterhvert samt at en får et lite ekstra feste på salen. Med dressursal vel og merke....

Skrevet

Hei.

Har jobbet flere år på rideskole og er fortsatt aktiv rytter. Ridestøvler er grusomt kalde. Det er mye varmere med lave ankel ride sko og legg chaps. Mye mykere. Letter å få plass til ull sokker nede i sko enn i støvler. Om man kjøper så store støvler at det er plass til tykk strømper nedi, blir de ubehagelig i ri med.

Thermo ridestøvler er også bra til vintern, men kan virke noe tykt.

Husk at det er grusomt med iskalde tær når man er ute å rir på bane og tur.

Høye støvler trenger man ikke når man kun går på ridekurs. Det trenger man først når man er en aktiv rytter som rir konkurranser på høyere (ikke klubbstevne etc ). Ikke før man er en minst 14-15 år

Gode støvler koster fra 2500 og oppover, er ikke nødvendig før man er nesten utvokst.

Jeg bruker selv ankleridesko og leggchaps til hverdags :)

varmt og godt, liker ikke å fryse på beina!!

Husk gode hansker til vinteren, som ikke er slik at tøylene sklir!!

Skrevet

Takk, crabben. Var det jeg og mente. Men far i huset Syntes jenta skaulle få bestemme. Mens jeg mener absolutt at hun trenger sko som er praktisk og GODE å bruke. Hun har ridetimer og er hestepasser.

Vil tro at ridestøvler hadde redusert komforten og bevegelsighet for en 10-åring!

Skrevet

Lave ridesko og skikkelige leggchaps i skinn. Definitivt det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...