lillebie på`n igjen Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 jeg får ikke sove på natten, da hendene dovner bort og det gjør rett og slett veldig vondt i hendene mine!! de er såå hovne med væske...huff... lege og jordmor sier at det er normalt - og at det vil forsvinne etter fødsel.... det kommer så fort også, av det lille jeg har skrevet nå så dovner begge hender.... eller skrive sms på mobilen liksom.. flere som er veldig plaget?
søte lille:) Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jada ,jeg har det slik og har hatt det ett par mnd faktisk...Skikkelig ubehagelig..Syntes også jordmor tar litt lett på det å sier bare "det er helt vanlig"men snakket faktisk med lege om det forrige uke og han mente det ikke var helt bra og henviste meg videre til en spess ang dette..Har ikke vært der enda fordi jeg har 2 uker igjen og vet ikke om jeg orker å sette igang en prosses før fødsel..Vet hatt noen har fått opperert pga dette..
Nr3-2012 Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Jeg har dette også! Spesielt i venstre hånd. Det er faktisk vanlig å få det når man er gravid og det går over når svangerskapet er over. Hvis det da skulle vedvare kan man bli henvist til spesialist (tror det er ortopedisk) som evt gjør et lite inngrep. Det heter karpal tunnel syndrom, du kan søke opp info om det på nettet. Det er en nerve som kommer i klem (pga mye vann i kroppen) og påvirker spesielt tommel, peke og langfinger. Det hjelper å ligge uten bøy på håndleddet og gjerne litt opp med hånden, f. eks. opå en pute. Synes jeg da =) Men enig, det er veldig plagsomt!
lillebie på`n igjen Skrevet 5. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2009 ja det er hva legen sa til meg og, at skulle det fortsette etter graviditet så må man operere...men i de fleste tilfeller går det over etter hva jeg har forstått.... det forstyrrer nattesøvnen min så sinnsykt.....langefingrene er værs...ligger våken hver natt av dette....bare visse stillinger jg kan ligge i for at det ikke skal skje- men ikke lett å styre når man sovner ) og da våkner jeg av disse vondtene:o(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå