Babylove(^^,)GRAVID Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 ta ibux ? Jeg visste ikke noe om dette. Hva er det med ibux som gjør at gravide ikke skal ta det ?
NostraStoria Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Ibux inneholder ibuprofen - som gjør at gravide ikke skal ta det. Hvilke bivirkninger det kan gi aner jeg ikke...noen som vet?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Eneste jeg har blitt fortalt er at man ikke skal bruke ibux når man prøver å bli gravid. Da dette kan hindre eggløsning.... Regner med at grunnen til at gravide ikke skal ta det har noe med at det er muskelavslappende....? Kanskje noen som vet det helt sikkert?
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 fant dette svaret - ser ut som om det ikke er forsket nok på det ndg 2 trimester, men tryggest å holde seg borte likevel! jeg synes det er pyton for paracet virker ikke smertestillende på meg - febernedsettende ja, men smertestillende nei, kjempekjipt! ***** Ibuprofen during Pregnancy One thing that almost all doctors agree on: do NOT take ibuprofen in the third trimester of your pregnancy, particularly after about 32 weeks. The reason for this is that as your due date nears, drugs like ibuprofen (NSAIDs) may cause premature closure of a major blood vessel near the baby's heart called the ductus arteriosus. If this happens before your baby is born (and breathing air), it will probably die. Before 32 weeks, things are a bit more controversial. A lot of doctors would probably advise against taking ibuprofen early in pregnancy (during the first 8 weeks or so), simply because we know that that that is when your baby's organs are being formed and ibuprofen has never been scientifically proven to be safe at that time. (It may or may not be. We really don't yet know for sure.) Between those two time periods (i.e. approximately 8 and 32 weeks gestation), a lot of us think that occasional ibuprofen use is reasonably safe, at least if it is used only in small doses (say, 200 to 400 mg, maybe even 600 mg once or twice) and only for limited amounts of time. ******************* dette er kun fra WikiAnswers, så ingen garanti, men i alle tilfeller så var det en forklaring.
Fifrildi Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Ibux gir bla økt blødningsfare. Dette er ikke heldig i første trimester fordi det er uheldig om man aborterer. Det er også meget uheldig i tredje når man nærmer seg fødsel. En venninne av meg hadde store hodepinesmerter under svangerskapet og fikk foreskrevet bruk av ibux av nevrolog i andre trimester. Jeg oppfordrer ikke til bruk av ibux uten videre, men hvis man har behov for den type smertestillende ville jeg bestilt time hos legen for en prat.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 En kollega av meg som er sykepleier fortalte meg at ibux kan en ikke ta som gravid, men en kan ta paraceter... Det er noe i ibux en er usikker på kan påvirke fosteret...
påtjukken Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 viss ikkje paracet funker så kan me jo bruke panodil zapp:) ibux bruker eg aldri uansett:)
ellesant Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Ibux virker tynnende på blodet, og dermed har man lettere for å blø etter å ha tatt det. Dersom du er gravid og ønsker å beholde barnet hadde jeg satset på Paracetamol i en eller annen form, det påvirker ikke tykkelsen på blodet ditt. Spør på apoteket, der kan du få skikkelig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå