Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 og slapper skikkelig av, pust godt inn og ut og tenk gode tanker. Det er ikke noe rart at det blir skapt hysteri angående denne svineinfluensaen, men det er viktig å beholde roen. Norge har kommet dårlig ut i forhold til resten av Europa, men likevel er det ikke noe annet å gjøre enn å stole på at dette går bra. De fleste som får den går det bra med, og de fleste som tar vaksinen går det også bra med. Det å drive skremselspropagande i hytt og pine, enten det er for eller mot vaksine, hjelper ingen. Jeg skjønner at folk er livredde, særlig folk med små barn eller de i risikogruppene. Men fortsett å ta forholdsregler med å vaske hender og unngå å nyse rett ut i lufta. En mulighet ville selvfølgelig være å gå med munnbind, men ikke så lett for små barn å akseptere kanskje. Jeg har ingen tall på hvor mange som omkommer av diverse her i landet, men folk dør i ulykker hver eneste dag. Det er også liten sjanse for at dette skal skje med deg eller dine, men muligheten er der (trafikkulykke, hjemmeulykke osv). Men man går ikke rundt og er redd for det. Da blir jo livet en stor angst. Derfor må man ikke det med denne sykdommen heller, de fleste bekymringer er unødige og blir ingenting av. Stol heller på det, deg selv og dine forholdsregler mht svineinfluensaen. Dette går bra!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Veldig godt sagt i en tid med slikt mediehysteri. Jeg henger meg på her!
Cat.68 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Det værste er når ikke hode og hjerte samarbeider. Jeg skjønner logikken,men hjertet fortsetter å stresse over det potensielt farlige. Kunne hatt godt av å adoptere deg litt HI og så plukke frem deg hver gang jeg kjenner angsten komme krypende. Kan jeg få lov til det
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 I verden i dag: En anslår at mellom 700 000 til 2 700 000 dør årlig av malaria. Ca 2 000 000 dør årlig av tuberkulose. Diare alene tar ca 1 500 000 barneliv årlig. Over 3 000 000 dør årlig av AIDS. ca 1 000 000 dør årlig av meslingrelaterter komplikasjoner. Som et lite utvalg av verdens problemer. Forstår godt at mange er redde denne influensaen, men det går bra i de aller fleste tilfellene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 HI Ja det må du bare gjøre. Og la meg si deg en ting, at jeg var, og er litt fremdeles, en person som bekymrer meg over mye. Men i sommer bestemte jeg meg for å slutte, siden det meste jeg har bekymret meg over aldri har skjedd. Det har bare ødelagt meg selv og livet mitt. Så nå BESTEMMER jeg meg for å ikke bekymre meg unødvendig (men følger selvfølgelig med i det som skjer ang. denne influensaen). Og jeg gjør det samme med mye annet som kan bekymre meg. For vi vet jo alle innerst inne, at det ikke har noen som helst hensikt... Ha en strålende høst /vinter, sats på god helse og gode stunder i perioden fremover, kos deg litt ekstra for å kjenne gleden bre seg innvendig av alt man kan glede seg over hver dag. Positive tanker som jager vekk alt som heter influensa og andre ulumskheter er den beste medisin.
Cat.68 Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Mmmmm ) Kjenner at jeg ble litt sånn oppriktig glad for de gode ordene anonym. Trur jeg avrunder her å sier natta og legger meg med litt positivitet i sinnet. Stor klem til deg Anonym 23;55
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Godt innlegg!! Er trøtt av hysteria og skremselspropaganda. Det er fortsatt 100% dødelighet i Norge og de fleste dør fortsatt av alderdom;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå