Gå til innhold

Loyse ???????? 18juni og Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Hvordan er formen??

Tenker jo på dere, hehe =)

Er selv på CD 21 i dag - og håper jeg kommer inn her om noen dager til 1 ukes tid =)

Stoooor klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååååååå... Så hyggelig. :) Var akkurat inne å tyvtitta på "tråden vår"..

Har det litt frustrerende egentlig.. men det går forsåvidt greit det meste av dagen. Venter på at mandagen skal komme. Da skal jeg tilbake på sykehuset å få dommen. Om det går bra eller om det er en ny MA som gynekologen min fryktet at det så ut som forrige uke. Det som er snodig er at hcg-nivået ahr økt bra. Men det er ingen betryggelse har jeg lest meg til (dum som jeg er). For hormoner kan fortsette å bli produsert selv om det er dødt. Men vet ikke om det er vanlig da.. Samtidig er det jo greit at jeg ikke føler meg for trygg slik at ikke fallhøyden blir så stor. Du har jo vært igjennom to MA`er du også.. Håper det går bra selv om gynekologen min ikke var så positiv. På sykehuset ville de jo hverken trekke den ene eller den andre antydningen fordi det var så tidlig.. Men jeg synes selv gynekologen min fikk fram et litt klarere bilde. Hun sa det så noe sammenpresset ut, og hun så ikke noe særlig inni det.

Nå skal jeg akkurat ha begynt på min 7. uke hvis alt er ok.

Håper alt er bra!! Ikke noe særlig å gå sånn å vente merker jeg.

Håper også du kommer inn om en uke ja ;) Har tro på at det går seg til snart ;)

Skrevet

Å nei Ine!!!! Jeg krysser fingrene for at dette går bra!!! Men, det er noen h..... lange dager å gå sånn å vente på ett skikkelig svar - er det noe der, er det hjerteaktivitet eller er det ikke!!!

Jeg vet akkurat hva du går gjennom... Ved min første MA - sa legen at jeg måtte være kortere på vei enn antatt og at det var TO plommesekker der og at det var noe inni, men kunne ikke se noe hjerteaktivitet, var da i uke 6 - stusset litt på det, men tenkte at jeg ble jo satt tilbake 4 dager med jentungen som jeg fikk i -06 og tenkte at det kunne jo kanskje stemme... skulle komme tilbake til UL i uke 8 - men da fikk jeg influensa - skikkelig dårlig med 40 i feber og kom da først til ny UL i uke 12 - der var det fortsatt ingen hjerteaktivitet - og embryoene hadde sluttet å utvikle seg fra rundt uke 8 (den uken jeg hadde influensa). Jeg husker jeg var så positivt innstilt og at dette skulle gå bra - hadde ingen anelse om at det var en MA visste ikke hva det var en gang jeg... I uke 8 etter influensaen kastet jeg opp ett par ganger og i uke 11 begynte jeg å få bekkenløsning, så hcg steg som normalt, livmoren vokste som normalt og fostersekkene vokste som normalt, synes det bare var utrolig rart. De sa at kroppen min ble lurt til å tro at alt var i orden... Jeg var knust husker jeg =(

Så ble jeg jo gravid igjen etter bare 1 mens i mellom - og skulle få min første UL i uke 8-10, tok kontakt og fikk UL i uke 7 - ingen hjerteaktivitet da heller - måtte gå å vente i ca 3 uker før jeg fikk ny time til UL - var da ca uke 10 og ingen hjerteaktivitet da heller - ble helt knust da også =(

Tenkte at det skulle jo ikke skje 2 ganger på rad - og alle sa at det var uheldig og maks uflaks. Det som også var så rart er at jeg ved første MA hadde alle mulige symptomer og det øket bare på - mens jeg ved andre MA kjente meg ikke gravid i det hele tatt - var i fin form, så tenkte at dette gikk kjempebra - at det var en grunn til at jeg var så dårlig første gang - men det var mest sannsynlig pga at det var tvillingsvangerskap.

Jeg håper for guds skyld at alt går bra med deg og jeg forstår så altfor godt hva du går gjennom og tenker - men prøv å tenk positivt, og dersom du er kvalm sa legen min på gyn at det er ett godt tegn på at det går bra sa han (selv om det egentlig ikke gjorde det første gangen da, men se bort i fra det da!)...

Jeg krysser fingrene mine for deg og håper at alt går bra og så håper jeg du kan gi meg ett lite pip når mandagen kommer - for jeg kommer til å tenke masse på deg =)

Vær positiv og prøv å slappe av - det er det beste rådet jeg kan gi deg =)

Stooooooor klem fra

Skrevet

Hei Meg og lille snuppis=)

Så kjekkt at du følger med her også. Jeg er inne på tråden og leser hver eneste dag. Og jeg har fått med meg at det nermer seg IKM for deg! Er så spent! Håper virkelig det er din tur denne gangen altså! De hadde jo bare vert superkoselig om du hadde dukka opp her nå=)

Kjære Ine. Det er så vondt og høre vordan du har det om dagene. Tenker så masse på deg. Det var ikke helt dette du såg for deg når du endelig fikk en positiv test regner jeg med. Og jeg vet vilket slag i tryne det kan vere. Jeg håper virkelig at alt er som det skal, og at gyn din bare hadde en litt off dag, og klarte ikke se skikkelig. Alt er mulig! Men jeg skjønner veldig godt innstillingen din. Man går jo selfølgelig i forsvar, og prøver og vente seg det verste. Huff fineIne. Jeg tenker masse på deg, og sender di største trøstevibbene mulig! Ønsker deg all lykke om dagene og spes fra mandag av=)

Ellers så kan jeg fortelle at jeg har det kjempefint omsider... Etter all pergo og slit, såg jeg for meg at bare jeg ble gravid så kom allt til og bli helt rosenrødt- Alle maler et slikt flott bilde av hvordan det er og gå gravid, og jeg må si at det ligner ikke på det jeg opplever ivertfall! HAHA. Jeg ble jo dårlig med en gang. har ikke vert på jobb siden EL, og det sliter. Så er jeg den heldige vinner av masse kviser (og da mener jeg masse), og ikke denne gløden som jeg har hørt så mye av. Oppblåsthet, og vondt i magen, og ikke minst. I går fikk jeg påvist bekkenløsning med gangvansker av fyseoterapøyten min. det var liksom toppen. Og da ble jeg veldig lei meg. Men den flotte mannen som han er (fyseo), så tok han seg et alvårdsord med meg, og fikk meg til og innse at det viktigeste er jo og bere frem barnet! Da slo det meg at jeg har glemt og kjenne på selve graviditeten. Jeg vet at jeg er gravid, men tror liksom ikke helt på det. Så nå er jeg lykkelig! Veldig lykkelig, og taknemlig for at det finnes folk som tar seg tid til og sette ting i perspektiv for meg=)

Jepp. Der fikk jeg øst av meg det og=) Takktakk;)

Store klemmer til dere begge prinsesser!

Skrevet

Hei Loyse =)

Så koselig å høre fra dere begge to... - ikke fullt så koselig ang dette med mulig MA for Ine - men jeg krysser fingrene og håper at det går bra!!!

Loyse: Var ikke du syk ca 1 ukes tid før IKM når du ble gravid? Vet ikke om jeg skal håpe på at det er det som skjer med meg også nå...

Uansett 1 uke siden EL nå, 7 dpo i dag og har vært hjemme fra jobb både i går og i dag. Fryser og fryser og fryser og føler meg småkvalm og litt svimmel (rar i hodet) til tider - kjenner også at det er masse murringer/akivitet i magen - synes også som at lyskebåndene er litt ømme.

Hadde såvidt litt feber i går (38) men i dag ingenting - men føler meg bare rett og slett ikke bra. Er ikke forkjøla, halsvondt, hoster eller noen andre symptomer... Brystvortene er stooore og litt hovne, ømme og sensitive! Jeg er skråsikker på at det er noe på gang med symptomer som ømme bryster, småkvalm, fryser og litt småsvimmel, men vet jo at det er altfor tidlig å teste - må vente ihvertfall noen dager til =)

Hadde vært koselig om du ville dele litt hvordan du hadde det siste uken før IKM, mener å huske at du var "syk" 1 ukes tid før IKM...

Håper jeg kommer inn her og joiner dere andre pergo-prinsesser nå ja, Tirilgirl er nok først ut tror jeg - hun hadde IKM i går og fortsatt ikke testet!!!! Så kommer jeg etter om noen dager, hehe =)

Klem fra

Skrevet

Åhh! Har hun ikke testet?? Nå ble jeg helt superspent! Heia Tirilgirl=)

Jo jeg ble syk ja. Jeg ante jo ikke at det var graviditet som gjor det. Jeg ble svimmel ca 3dager etter EL. dagene som fulgte klarte jeg knapt gå beint. Kunne ikke bøye meg uten og holde meg, for da mista jeg balansen og falt =P Etter en uke så gikk svimmelheten langsomt over i kvalme. Og så kom den positive testen to uker etter EL. Legen mente jo at det var en graviditet før jeg kom så langt, for hun fant ikke noe feil ellers. jepp. Sånn var det. Det er spennende at du føler deg litt uggen! Å som jeg håper du er gravid! Ja! Heiaheia!

Klemklem.

Skrevet

Når var det at du begynte å kaste opp? Kaster du fortsatt opp eller er du bare konstant kvalm nå? Har du fått noe for kvalmen?

Når skal du på tidlig UL? Tenk om du har TO!!!! Det sies jo at man kan bli ekstra dårlig/svimmel/kvalm dersom det er tvillinger... Har du tenkt den tanken?? Det er jo en bitteliten økt sjanse for flerlinger ved pergo vet du, hehehe =)

Klems

Skrevet

Hihi. Har vert på to UL faktisk. Mannen VAR SÅ sikker på at det var to! Han snakket ikke om annet, men da vi var på ul, så vi bare en... Det var veldig rart, for vi ble så overveldet av det lille hjerte og den fine hjertelyden, at vi tenkte ikke over at det ikke var to! Det gikk flere timer før vi kom på det igjenn. Hihi. Det var kjempedeilig. Men økt sjangs for flerlinger med pergo ja. Og vi har flere tvillingpar i fam, på begge sider! Så kanskje neste gang??

Ja, kvalmen den kom noen dager før IKM. Husker ikke helt nøyaktig. Men den er der enda, og jeg kaster opp hvær dag, og natt =P

jeg har fått postafen av legen, som skal hjelpe, men den sovner jeg bare av, og synest ikke den hjelper så mye viss jeg klarer og holde meg våken... Jeg håper kvalmen gir seg snart. For det begynner og spøke for julehandelen;) Og julehelga! Å så lei meg jeg blir visst jeg ikke kan spise julemiddag! buuu. Nei det kan vi ikke ha noe av! Ellers så går det smørgodt;)

Klemklem...

Skrevet

Å så herlig å vite at alt stod bra til =)

Ingenting er jo bedre enn det - og det at du kaster opp og er kvalm er noe av det beste en gynekolog kan høre - for da betyr det at alt er i orden, hehe =)

Det sa ihvertfall min gyn når jeg var på kontroll i våres, hehe =)

Syklusdag 23 i dag og greide søren meg ikke å vente med å teste så det røyk en test i går ja - ved første øyekast negativ - andre øyekast klar positiv, men først etter at tiden hadde gått ut!!! What the f....??? Jeg vet jo veldig godt at man skal se bort i fra resultat når det har gått mer enn 10 min..., men greier ikke helt å kaste denne testen ennå, må se på den en gang til, hehe =)

Har ikke turt å teste på morgenurin i dag - men tenkte å vente til i morgen eller søndag - det er jo allerede 1 heeeel uke igjen til IKM, har enten 12 eller 13 nov sånn ca... Så er jo egentlig altfor tidlig å teste, men symptomene er der - men det kan være en av tre ting; enten pms, eller bivirkninger av pergoen eller at det faktisk er en bitteliten spire på gang - håper jo selvsagt på det siste =)

Og håper jeg kommer inn til dere pergo-prinsesser, kanskje vi kunne lage en egen tråd her inne da? Hadde vært koselig å følge hverandre =)

Ha en strålende fin helg og så kommer jeg inn og oppdaterer når testen viser klart positivt, hehe =)

Klems

Skrevet

Ul gikk bra!!!!!!!!!!!!!!!

De så en utvikling. Og fosteraktivitet. Men bare 2mm i størrelse. Er 6+5 i dag. Men det er kanskje ikke unormalt? Hehe.. Skal tilbake om 10 dager for å forsikre fremgangen.

Unødvendig bekymring den siste uka kanskje. Samboeren synes det var unødvendig av første gynekologen å helle så veldig mot det negative. Hun sa jo nesten med en gang at "Desverre... Dette ser ut til å ha gått galt igjen..."

Nå er jeg ihvertfall noe lettet og våger å lese mer om utvikling igjen.. (Bare ser bort fra måla)

Du skal vel teste igjen snart "Meg og lille snuppis..." ?

Skrevet

Ja det var godt Ine. (jeg svarte deg på den andre tråden, men kan godt rope HURRA her også;)

JA!?!? Meg og lille snuppis! har du testet??

Skrevet

Åh - så glad jeg er på dine vegne nå Ine- 79 (j-06, 1MA feb. -09)!!!

Så flott at alt stod bra til!!! Du skal se at nå går det rette veien, slapp av og nyt svangerskapet =)

Jeg er ellers på CD 26 i dag, 10 dpo og fikk en bitteliten blodstripe på papiret når jeg tørket meg i dag morges - ellers har det ikke kommet noe mer - ble først fryktelig lei meg og tenkte at TR kommer altfor tidlig, men så husket jeg jo på at det er mange som opplever en bitteliten blødning på 9-10 dpo - og da håper jeg at det kan være en festeblødning istedet - er jo bra at det ikke har kommet mer. Og jeg er bittelitt småkvalm, fryser, ømme bryst og nå stikker det fælt på venstre side i magen - så håpe, håpe, håpe =)

Test i går og i dag var negative =/ Men dersom det er slik at dette er en festeblødning så vil jeg jo ikke teste positivt før om noen dager...

Så dette er spennende dager fremover...

Ellers har jeg vært hos legen i dag og fått sykmelding ut uka - føler meg ikke bra i det hele tatt - fryser, er småkvalm, svimmel og har temp rett i underkant av 38 grader, i går morges var den på 37,7. Har også ømme bryster - men tenker at noen av disse symptomene er bivirkninger av pergo og sikkert en kombinasjon av pms også...

Tenker at dersom TR ikke kommer i løpet av ett par dager - så ryker det en test til =)

Klem fra

Skrevet

Kjære Meg og lille snuppis=)

Det er så spennende! Var litt leit at det kom negative tester nå, men det er jo håp enda ja! Hurra! Var inne på pergotråden og leste at du ikke var helt på topp nå. Det forstår jeg veldig godt. Man blir jo helt utslitt i hodet av hormonene som herjer. Og det er så slitende og ikke kjenne seg selv. Det var det jeg følte som plaget meg mest ivertfall.

Håper virkelig at spiren din sitter!!! Tenker masse på deg=)

Stor go klem fra meg..,

Skrevet

Så spennende! Ja... Det er en følelsesmessig utfordring med tabletter og det store ønsket om at det skal skje.

Jeg også heier masse!! Følger spent med.. Dette må gå seg til snart. Det skal det ;)!!

Klem klem klem :)

Skrevet

Var inne på "slitere" og leste det siste innlegget ditt. Ja.. "trekk inn årene" litt om det føles riktig å gjøre nå. Kanskje vinden tar tak slik at det går riktig retning for det..

Kan ikke noe for det, men jeg har en følelse av at det skal ordne seg snart.

Det har vært så godt å ha deg med som støtte. Det er virkelig gjensidig! Husk vi er her for deg når du føler for det.

Stor stor varm klem til deg "Meg og lille snuppis..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...