Gå til innhold

hor langt tid etter vaksinen er man immun?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2-3 uker... så tar dessverre en tid. men vaksinen er bare 70% effektiv, så fortsett å ta dine forhåndsregler, og følg med på om du må inn å fylle på med en dose til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at vaksinen virker etter én til to uker. Maks to uker. Sønnen var er syk nå og ble syk en snau uke etter jeg ble vaksinert. Da fikk jeg Tamiflu forebyggende frem til det har gått to uker fre vaksinasjonsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye forskjellig som blir sagt og gjort. Fikk vaksina på mandag, og fikk beskjed om at vaksina ville virke om ca en uke. Da hadde eldste jenta vært syk med feber, hoste og vond hals allerede siden fredag, og yngste jenta blei syk på mandag ettermiddag.Hun har bare høy feber, da. Og vondt i halsen, tror jeg. Ringte legen tirsdag, og informerte. De sa at kanskje de har svineinfluensa, men legen ønsker ikke at jeg skal ta medisiner før jeg ev får symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fhi sier det tar 2-3 uker før vaksinen virker, men immun blir man ikke, bare litt bedre rustet... tamiflu kan man ta innen 48 timer etter man har blitt syk, da fungerer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på apotek. Etter en uke har man begynt på få litt virkning, men full effekt oppnås etter 2-3 uker. Men dette betyr ikke at man er fult rustet, men godt rustet. Tamiflu er et preparat som gjør at man får lettere influensa symtomer dersom man får influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er det også ulik praksis fra sted til sted. Svangerskapsomsorgen i Asker anbefaler Tamiflu til gravide som omgås syke (frem til vaksinen virker) :-) Vær så god å bli forvirret ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...