Gå til innhold

Ville dere gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at det er inspirert, men det er et reellt dilemma for meg.

Ville dere sendt ungen deres på besøk hos sin venninne, når dere har hørt rykter om at moren til denne venninnen sliter psykisk? De er ca 3 år. Og moren har en halvårsgammel baby i tillegg.

Jeg ser det ikke som et problem, ettersom jeg ser denne mammaen innimellom, og hun er alltid blid og hyggelig. Det er så mange som sier at de aldri ville sendt ungene bort til henne fordi hun før første barn var født, levde i en søppelhaug og aldri ryddet eller vasket. Det kom mus og insekter i huset hennes da. Og hun hadde visstnok så sterk angst at mannen hennes ikke fikk lov til å forlate huset, han måtte passe på henne.

Nå er huset derimot strøkent (har ikke vært der, men har pratet med folk som har), hun leker mye med ungene og arrangerer juleverksted og karneval og masse gøy.

Jeg sender alltid mitt barn bort, og hun storkoser seg alltid. Spør meg hvorfor jeg aldri har tid til å ha det så gøy med dem.

Men alle andre i nabolaget sier nei, på grunn av kvinnens tidligere problemer. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde nok gjort det. Ser ikke problemet jeg.

Folk må da få ha en periode i livet hvor de sliter uten å måtte ha dømmende øyne på seg resten av livet?!

Skrevet

Jeg ser ikke problemet.Skal et menneske bli dømt evig og alltid pga en psykisk sykdom?

Syns hun høres helt topp ut:-)

Skrevet

Tror ikke jeg ville hørt på ryktene, kan ikke tro at et menneske med så enorme problemer hadde klart å gjøre total helomvending på såpass kort tid som 3 år faktisk er. Hun er vel mest sannsynlig blitt et offer for den berømte fjæra som ble til fem høns. Folk kan jo få problemer med både mus og andre skadedyr selv om hygienen i hjemmet er tilfredsstillende, og svært mange har en periode i livet der psyken får seg en liten knekk. Jeg ville sendt jenta mi til henne uten problemer, hun høres ut som en skikkelig ressursperson for ungene :)

Skrevet

Det prates visst mye der dere bor..

Jeg hadde ikke hatt noe problem i det hele tatt. Hva skulle være faren da? Hun har vel kommet seg over lidelsen sin da. Det bør hun berømmes for heler enn å bli et samtaleemne over en kopp kald kaffe på den lokale cafeen

Skrevet

Hun høres ut som en super mor... Jeg hadde digget å ha en sånn å sende ungene til :)

Jeg slet også psykisk en stund, men det gav seg etter et års tid. Får alltid vondt i magen når jeg tenker på de som lever slik år etter år. Prøver så godt jeg kan å strekke ut en hånd da, og denne kvinnen som du snakker om setter kanskje ekstremt pris på at du viser henne tilliten det er at hun får være sammen med barnet hennes. Kanskje det er nettopp det som gir henne mening i livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...