Gå til innhold

en lten utblåsning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

trenger å blåse ut litt frustrasjon...

 

Er så fryktelig lei av alle de "velmenende rådene" og "velmenende kommentarene" folk kommer med.. Folk som aldri har vært gravide eller som ikke engang har barn forteller meg at det er HELT normalt å føle seg sånn eller sånn, at det er normalt å ha vondt her eller der, og at det er helt normalt å evt. hate babyen sin når den først kommer ut og bare skriker... For det første kan jeg ikke fatte og begripe at det er normalt å hat esin egen baby selv om den skriker.. da grenser det vel til fødselsdepresjon? Og at "drittunger"(mener ikke såre noen, bare frustrert over et par unge i min omgangskrets) i begynnelsen av tyveårene som aldri i sitt liv har vært gravid og knapt skiftet bleie på en baby -skal fortelle meg at det er helt normalt å føle seg uvel og syk i slutten av svangerskapet, og at dette er fordi babyen trykker på innvollene mine..... dette er samme "drittunge" som sa til meg at når man fikk klyx, så kom man seg ikke på do..(jeg jobber i helsevesenet, så tror kanskje jeg vet litt mer om akkurat det.....) og som fortalte at en hun kjente som hadde fødet, så hadde jormor nesten mistet babyen i gulvet fordi den kom så fort........................

Nå er jeg så mektig lei av alle disse teite kommentarene og rådene!!! Ikke har jeg bedt om disse rådene eller kommentarene heller, og når folk spør hvordan jeg har det, har jeg sluttet å være ærlig og sier bare at det går knall bra og at jeg ikke har hverken bekkenplager lenger, eller andre plager. Ulempen er kanskje at jeg har sluttet å treffe noen også. Jeg orker ikke snakke med folk på telefoen, og jeg orker ikke treffe de..

Flere som er lei?

Beklager at det ble så mye frustrasjon, men godt å få tømt ut litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vell, du bor i Norge, der vi får innprintet rett så tidlig at vi er best på alt. Jeg tror folk ikke mener det ille, men ja....jeg er også lei! Spesiellt at disse "dette må du gjøre, dette må du ha, dette må du aldri gjøre" kommentarene....Men, det værste er egentlig alle de som kommer med "skrekk-fødsel" historier nå i når jeg bare har syv dager til termin! Hva for noe godt skal det føre med seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommer med skrekkhistorier på dette punktet, sier jeg bare "det der kan vi snakke om siden" når jeg og har erfart.. Noen er bare så tankeløse.. Siste periode før jobbpermisjon klarte ikke kollegaene mine og snakke om annet under lunsjen.. Ble til at jeg satt oppe og spiste ved pulten min.. Prødve å skifte tema, men når de har fått vann på mølla så.. Alle har har liksom hatt den værste fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være i mangel på andre ting å si, at man må trekke inn de verste historiene. Heldigvis har jeg vært forskånet for slikt, med hormonene sprettende rundt, kan det jo rett og slett være farlig å holde på sånn med gravide... ;-)

 

Jeg har født nå, men toppen av det jeg hørte gjennom svangerskapet var min første jordmor på sykehuset som bare sa likegyldig "det gjør vondt å føde", da jeg spurte om det ikke var noe jeg kunne få for smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener.

Jeg velger mine personer med omhu når det gjelder svarene mine på hvordan det går. Noen får vite nøyaktig hvor jeg har vondt, mens andre får bare beskjed om at jeg har det fint.

 

Det jeg har irritert meg mest over til nå er de som reagerer med å nesten bli fornærmet når jeg sier at jeg ikke gruer meg til fødselen. Virker nesten som om de ønsker at jeg skal grue meg? Rare folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...