Gå til innhold

Dere som skal ha vinterbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøper dere slik dunpose til å ha i bilsete, eller kommer dere bare til å kle på ungen godt,selvfølgelig, og med ullpledd over?

Litt usikker om jeg kanskje skulle kjøpt en slik dunpose til 500,-..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok ikke til å kjøpe det. De fleste har det jo relativt varmt i bilen, ser ikke noe poeng i å ha dunpose der

Skrevet

Nei, tenkte mer sånn pga at vi må gå litt for å komme til bilden (snakk om 2 min), inni bilen måtte jeg uansett ha åpnet posen ellers hadde det blitt for varmt ja..:-)

Skrevet

Nei jeg kommer ikke til å kjøpe dunpose. Tror dette er en av disse kjøpene som man tror er lurt, men som man ender opp med å synes var et bomkjøp. Bilen er varm på 2 min, så da starter jeg opp bilen, og venter med å gå ut før bilen er varm.

Er jeg i butikk ol så tror jeg ikke barnet tar noe skade av å sitte i en litt kald bil i 2 min. Kommer jo uansett til å kle godt på henne :-)

Skrevet

Vi kommer ikke til å kjøpe noe pose til å ha i bilsetet. Hvis det er veldig kaldt putter jeg heller et pledd under rumpa på nurket og et ullpledd over. Og har jo på ulltøy på bebisen :)

Skrevet

Blir nok for varmt. Jeg skal ikke ha det iallefall..

Skrevet

Vi kommer ikke til å kjøpe det. Har en svigermor som har strikket kjørepose i ull. Så kommer til å bruke den og ulltøy under. Dessuten blir bilen fort varm:o)

Skrevet

Har ikke planer om å kjøpe det vi heller:) Blir ull + dress + dyne eller ullpledd sånn med en gang når bilen er kald og så tar vi av og åpner opp:)

Skrevet

Vi hadde ikke noe slikt til jenta vår. Desember barn.

La pledd over henne, blåste det ille eller var snøstorm, så la vi pleddet over hele henne.

Blir nok et unødvendig kjøp..

Skrevet

Hadde ikke det sist, og skal ikke ha det nå heller. Brukte et ullpledd, og han hadde på ull så det var aldri et problem!

Skrevet

jeg har kjøpt en slik pose :o) ser at jeg er nedstemt, he he, men for min del så vet jeg at det verste spebarn vet er å bli kledd på masse yttertøy inne i varmen (og det tar bestandig litt tid før foreldrene blir klare til å faktisk gå ut) så de sitter i setet og hylskriker med masse tøy på... jeg ønsker å unngå denne problemstillingen, og her jeg bor må jeg ut og inn av bilen uansett hvor jeg skal, så jeg syntes det er praktisk med en pose som hun kan sitte med vanlig "innetøy" i.

Da begrenses påkledningen inne til en lue og jeg kan vente med å lukke posen til vi er klare til å gå ut :o)

men alle velger det som er mest praktisk for dem selv :o)

Skrevet

Vi har ikke bil, så ingen poeng i å kjøpe en pose som nesten aldri vil bli brukt. Hadde det ikke med førstemann heller, selv om det da ble mye mer bilkjøring enn det vil bli denne gangen.

Skrevet

Jeg har kjøpt en sånn pose, men skal ha den i vognen sammen med lammeskinn. En voksipose el.l ville blitt altfor stor til min vognbag. Hadde sommerbaby sist, og da var barnet over i sportsvogndelen før oktober, fordi han nektet å ligge flatt. Da var det jo ingen problem, men regner med å få en 4kg`s baby i liten bag...har ikke plass til stor pose da.

Skrevet

Jeg har kjøpt en sånn pose. Syns det var så mye styr med guttene når vi skulle ut i bilen, altså alle klærne som må på, så denne gangen har vi kjøpt en slik pose. Veldig greit å kunne gå rett fra "inne klær" og bare legge babyen rett i posen i bilsetet. Men nødvendig er det jo akkurat ikke!

Skrevet

jeg har også tenkt litt på dette....

lurere litt på om jeg skal sy/strikke et pledd som jeg lager hull til belte i, slik at jeg kan pakke det rundt babyn når vi går ut i bilen... også vil jeg ha en dyne over det igjen.... dynen tar jeg vekk inne i bilen, når den er varm..

for som en her over skriver, babyer liker ikke å ha på seg masse klær, og som hun også sier, er man på besøk så har man lett for å prate litt til etter babyn er påkledd og da er det hyl og skrik fra enne til annen....

så en sånn pose greie eller lignene kan nok være en ide for oss iallefall:)

Skrevet

Har ikke kjøpt pose. Bruker heller en god utedress og lue selvfølgelig. Har også tepper hvis det er nødvendig, men de skal ikke ha det for varmt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...